Avatar billede dingemann Novice
19. august 2013 - 11:26 Der er 1 kommentar

Reflection.Emit og OPCode på Inherit og Override-metode

Hej folkens,

Jeg har en klasse (ClassA) som implementerer IDisposable (og så er der ikke mere kode i den klasse). Det er jo simpelt nok!
Så har jeg en klasse, ClassB som ser sådan her ud:

    Public Class ClassB
        Inherits ClassA

        Protected Overrides Sub Dispose(disposing As Boolean)
            MyBase.Dispose(disposing)
        End Sub

    End Class

ClassB skal skrives i runtime - dvs med Reflection.Emit, OPCode osv.
Jeg har prøvet i nogle dage nu men jeg synes satme det er svært -der er for lidt materiale, for få tuts og for få vejledninger. Og debugging er jo stort set ubrugelig når det er OPCode.
Så er der nogen der kan skrive koden der genererer ClassB on-fly?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2013 - 05:13 #1
Hvorfor boevler du med Emit fremfor bare at kalde compileren med noget VB.NET source kode (du kan godt compile direkte fra in memory variabel til en assembly in memory).