Avatar billede HueZ Nybegynder
20. august 2013 - 18:42 Der er 4 kommentarer

Bærbar Trådløs internet problem lagspikes

Hej jeg har et problem med mit internet, jeg har lige købt en ny computer til at spille på og når jeg kører for den "Lag spikes" og jeg er ret sikker på det har noget med internettet at gøre, jeg har en Qualcomm atheros AR9485WB-EG Wireless addapter og en D-Link DIR-655 router. Jeg oplever kun lagget når jeg sidder på det trådløse netværk og ikke når jeg har et LAN kabel til. Har lige indleveret min "Gamle" computer (3 uger gammel) som har samme problem, købte så en ny bærbar hos en ny forhandler og den har præcist det samme problem.
Her er min computer
https://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/lenovo/ideapad-z500-5931-8gb-core-i5-15.6″-gf-gt645m-2gb-hvid.html
Avatar billede HueZ Nybegynder
20. august 2013 - 18:46 #1
Linket til bærbaren får vist ikke en helt ind på computeren
Her er et nyt et https://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/lenovo/ideapad-z500-5931-8gb-core-i5-15.6″-gf-gt645m-2gb-hvid.html
Hvis det heller ikke virker er det bærbar nummer 10 oppefra og ned. Den hedder Lenovo ideapad z500
Avatar billede chalde Seniormester
20. august 2013 - 20:52 #2
Wireless og ting der er afhængige af en stabil forbindelse (så som spil) er ikke et godt mix. Wireless er ikke stabil grundet følsomheden over for støj.
Ting der kan forbedre spil over wireless:
- Brug en kanal med mindst mulig støj fra andre på. Brug f.eks. Inssider til at finde den: http://www.metageek.net/products/inssider/
- Brug en frekvens der er mindst benyttet. F.eks. 5ghz.
- Sørg for at afstanden mellem router og klient er kort og uden for mange forhindringer og støjkilder.
Avatar billede HueZ Nybegynder
28. august 2013 - 09:04 #3
Jeg har bare andre computere der sagtens kan køre det uden problemer, jeg har prøvet at side lige ved siden af routeren uden nogen effekt. men tror jeg har problemet det er noget med min routers indstillinger, noget med b/g/n, ved ikke helt hvordan jeg ordner det men, mit Netværkskort er et Wireless-n
Avatar billede jakabov Praktikant
08. oktober 2013 - 23:13 #4
Hej..

Har præcis samme problem, helt ny computer asus k56(http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1127641/Asus-K56CBXO130H.html), udskiftet hd til ssd. Spiller Leagues of legends på wireless, med masse af kortvarige lags(lag spikes), skifter til kabel alle lags forsvinder. Har du fundet ud af noget? Mvh Søren

PS ved godt det er en gammel tråd:)