Avatar billede Malenemalone Nybegynder
27. august 2013 - 19:21 Der er 2 kommentarer

HJÆLP mig med min Macbook Air 2009

Hej!

Jeg har købt mig en MacBook Air fra 2009, som jeg elsker! Dog er der nogle ting, der irriterer mig og som jeg ikke synes at jeg kan finde svar på, på Hr. Google.

1: DEN SCROLLER DEN FORKERTE VEJ!
Jeg kan læse mig frem på nettet til, at man bare skal gå ind i Systemindstillinger - Pegefelt og så skulle der være en boks der skulle krydses af, med nogen "naturlig rulleretning". Men den er der IKKE!

2: KAN IKKE GÅ EN SIDE TILBAGE VED AT SVIPPE TO FINGRE TIL HØJRE.
På alle de andre Mac-computere jeg har brugt, kan man returnere til forrige side ved at føre to fingre fra venstre mod højre. Det kan jeg ikke her? Er det bare fordi det er en gammel computer, eller er det noget man kan indstille?

3: KAN IKKE ÅBNE NY FANE I SAFARI.
Hvis jeg vil åbne en ny fane i Safari, er jeg nødsaget til at trykke COMMAND og T. På andre Macs er der blot en kryds-symbol. Er det muligt at få?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede Pyrros Novice
30. august 2013 - 21:49 #1
Kære bruger,

Jeg må desværre meddele dem at din følelse er unormal.
"Den forkerte vej", tænk på det som en iPad.
2.'eren har jeg aldrig hørt om, lyder mærkelig, men jeg kunne da sige at det er standard-indstillinger.
3. Hvis du har den opdateret i det seneste osx, burde der da intet problem være.

Tænker næsten du vil finde dette som negativt, men det er det dog ikke.
Prøver at fortælle dig at du bare skal vænne dig til det.

//Kh. Sebastian

Supporter i 2. grad.
18 år i liver, 10 år i programmering, 7 år i support.

Virkede det ovennævnte ikke? Du har altid mulighed for at spørge.
Avatar billede Malenemalone Nybegynder
31. august 2013 - 15:47 #2
Den er netop omvendt end en iPad, det er det der er problemet. På en iPad føres man ned ad siden, når man kører fingeren op. Det irriterer mig grænseløshed, da det netop er den "rigtige" vej på iPhone, iPad og nyere MacBooks.

2'eren har jeg ladet mig få afvide, at det kan rettes ved at installere Moutain Lion. Må prøve..

3. problem er der stadig trods opdatering.

Kh