Avatar billede mfj31dk Nybegynder
30. august 2013 - 21:25 Der er 4 kommentarer

Hjælp til import af database

Hej
Jeg har problemer med at få en backup importeret i MySql så den fungerer.
Sagen er den at jeg havde oprettet en Prestashop med mere end 700 varenumre. Under opdatering stoppede denne og jeg kunne ikke komme videre.
Jeg havde lavet backup fra Prestashoppen samt direkte fra Batabasen.
Nu har jeg forsøgt et utal af gange at få backuppen indlæst og det går også udmærket, MEN jeg kan ikke se dataene i shoppen.
Det viser sig at ved installation af Prestashoppen vil den ikke acceptere den Prefix som dataene ligger på i backuppen og jeg hjar ingen mulighed for at ændre denne prefix.
Er der nogen her i dette forum som kan hjælpe mig med at få det til at fungere - det vil blive en uoverkommelig opgave at skulle genetablere den hvis ikke backuppen kan indlæses.
Jeg har søgt hjælp via Prestashop.dk/forum, men der har ikke været nogen brugbar hjælp at få.

Jeg er villig til at betale for det - bare jeg får shoppen op at stå igen hurtigst muligt.
Håber på hurtig respons.
/mfj31dk
Avatar billede mediman Nybegynder
31. august 2013 - 09:12 #1
Kan du beskrive problemet med den prefix mere præcist?

Gerne med eksempler.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2013 - 09:33 #2
Hvis den backup er en SQL fil i klar tekst, så ændrer du blot det prefix med en almindelig teksteditor.
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
31. august 2013 - 09:36 #3
/Mediman - Problemet er at jeg skal have installeret min backup som jeg igen kan bruge dataene som ligger i backuppen.
/Erik Jacobsen - det er en sql fil.. - kan jeg gøre det samme her?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2013 - 09:41 #4
Ja, den er i "klar tekst" ;)  Men ændre de prefixer med lidt forsigtighed, så du ikke får ændret noget, der ikke sku' ændres.