Avatar billede tobias1690 Nybegynder
01. september 2013 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: Gamer pc til under 8000

Hej derude.
Direkte til sagen; Jeg har brug for en gamer pc.
Jeg ved ikke så meget om gamer computere så derfor spørger jeg jer kloge hoveder til råds.
Jeg vil gerne have en så kraftig computer som muligt, den vil højst sandsynligt kun bliver brugt til gaming. Den skal kunne spille de nyeste og fremtidige spil med høje grafik-indstillinger, hvis det da er muligt med mit budget...
8000kr er loftet vil jeg tro, billigere løsninger er skam også velkomne.
At bygge selv har jeg ikke forstand på men det er muligvis en mulighed med hjælp fra nogle venner, men ellers hælder jeg til en færdigsammensat computer.(Medmindre man får MEGET mere for pengene hvis man bygger selv?)
Så hit med nogle links&tips til nogle gode computere, og svar på om det kan betale sig at købe en gamer for 8000.
På forhånd tak (:
Avatar billede vmanmartin Novice
01. september 2013 - 17:29 #1
Avatar billede vmanmartin Novice
02. september 2013 - 18:09 #2
Det der er forskellen mellem den til 8000 - og den til 6700 det er kun cpu'en.

Den til 8000 har en ny chip sæt op som er helt nyt, som hedder haswell, derfor koster den 1200 kr mere. Grafikkort, og ram er det samme. Så mit bud du får meste ud af, er den til 6699, tror ikke på den kan mærke forskel. Du kan køre bf3 på ultra high på begge computer.

Det er ligemeget med de 30 point, vil bare gerne hjælpe.

Håber det gav svar på dine spørgsmål.
Avatar billede clbonefeld Nybegynder
02. september 2013 - 22:52 #3
Det passer ikke processoren i den dyre har flere kerne end den anden
Avatar billede clbonefeld Nybegynder
02. september 2013 - 22:57 #4
Det vil sige at den dyre er lidt bedre end den billige
Avatar billede MrMagners34 Nybegynder
02. september 2013 - 23:10 #5
Ikke kun lidt men meget, prosserseren i den billige er ikke god nok til at få grafikkortets fulde ydelse, så det ville være dumt at købe den billige over den dyre
Avatar billede clbonefeld Nybegynder
02. september 2013 - 23:16 #6
Præcis ville bare ikke få dem til at tro jeg overdrev