Avatar billede magichansen Nybegynder
01. september 2013 - 16:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Snow Leopard efter ny harddisk - men har ingen installations dvd

Hejsa,

Jeg har installeret en ny harddisk på min iMac fra 2007/08, hvilket jeg egentlig er vældig stolt af ;-)

Mit problem er nu, at jeg ikke lige kan finde løsningen på at installere operativsystemet.

Jeg havde Snow Leopard, og det vil jeg gerne have igen. Oprindeligt fik jeg maskinen med OS 10.4 præinstalleret sammen med en opgraderings-dvd til 10.5 (Leopard). Efterfølgende har jeg købt yderligere en opgradering til 10.6 (SL), jeg mener på nettet men kan ikke rigtig finde kilden, da den Info nok lå på den gamle harddisk.

Jeg har formatteret den nye harddisk med disk værktøj på opgraderings-dvd.

Nogen gode forslag, for jeg har efterhånden Googlet det halve at internettet uden løsning ;-)

Takker,

Michael
Avatar billede egonspock Seniormester
01. september 2013 - 16:57 #1
10.6 var den sidste udgave der kom i fysisk form, så du skal finde disken et eller andet sted (Mac Apple Store kom i 10.6.8) Det er til gengæld nok med sikkerhed ikke en opgraderings-DVD, der kræver tidligere installation af 10.5 eller lignende, så på den led er det nemt. Alternativt kan du klone din gamle harddisk.
Avatar billede magichansen Nybegynder
01. september 2013 - 17:27 #2
Takker for hurtig svar,

Problemet er, at styresystemet på den gamle ikke kan tilgås, det var derfor den blev skiftet. Jeg skulle sikkert have haft lavet en boot USB eller lignende, men sådan bliver man jo klog af skade.

Jeg tjekker lige versioner, men jeg synes bestemt det var en online installation, jeg foretog.

Jeg har en SL installations-dvd fra min MacBook, skulle der være noget til hinder for at bruge den? Tænker om der vil blive knas med drivere, eller vil det løse sig med almindelige softwareopdateringer..
Avatar billede computerlab Nybegynder
02. september 2013 - 20:16 #3
De installations DVD'er der fulgte med i gamle dage var model specifikke, så de kan ikke bruges til andre modeller.