Avatar billede mstahlhut Nybegynder
02. september 2013 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fiber eller kobber?

Jeg har for nyligt købt hus og skal til at vælge internet og TV abonnement. Der er det eksisterende kobbernetværk til rådighed (tv og bredbånd via telefonstikket) og så er der den mulighed, at få gravet fiber ind. Problemet med fiberen er, at TDC ejer den og de tager en fuldstændig tåbelig høj pris for deres Home Trio Fiber. Derudover tvinges man til at have 3 produkter hos dem (internet,tv,telefon). Waoo gider ikke levere tv, da TDC's fiberleje er for høj.

Så her er det jeg skal bruge eksperthjælp!
Til internet skal jeg gerne op i 20+ Mbit download og helst min. 5Mbit i upload. TV pakken skal indeholde Viasat's kanaler (champions league på 3+ i ved nok). Problemet med de fleste selskaber er, at Viasat kanalerne ikke er med. Jeg tænker at man evt. kan kombinere fx Boxer med Viaplay, men så mangler jeg stadig internettet. Er der andre end Fullrate, der leverer gennem telefonstikket? Jeg vil helst undgå TDC og deres Home Trio pis.

PS. Kabel-tv er ikke tilgængeligt og jeg har ikke den store lyst til parabol.
Avatar billede MrMagners34 Nybegynder
02. september 2013 - 23:13 #1
Helt klart fibre så for du ligeså hurtig upload som download og meget hurtigere hastigheder
Avatar billede mstahlhut Nybegynder
03. september 2013 - 08:31 #2
Tja... Problemet er bare at TDC effektivt set har monopol på den fiber. Deres løsning hedder 50/10 Mbit.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2013 - 10:41 #3
Nu ved jeg ikke hvor du bor i dk, men jeg bor i sydjylland og fik kampagne pris på fiber så sydenergi har gravet det ned gratis og får nu 30/30 for 149 kr pr mdr de første 6 mdr... Mit råd er at du kontakter dem der er over waoo der hvor du bor.... Måske de kan give et godt tilbud..
Avatar billede mstahlhut Nybegynder
03. september 2013 - 14:27 #4
Jeg har købt hus i Ballerup (Københavnsområdet). Her gravede Dong fiber ned i sin tid, som TDC så købte for 325 mio. kr. TDC valgte at hæve fiberlejen med ca 70%, hvorfor ingen andre udbydere gider have noget med det at gøre. Jeg har ringet til energiselskabet (Waoo) og de siger, at de simpelthen ville miste penge på at udbyde TV over fiber i mit område. Monopol længe leve!
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2013 - 20:03 #5
Ja okay, når du bor derovre er løbet vidst kørt...
Så bliver det nok over kobber, men uanset hvad så plejer priserne næppe og være lavere i kbh end de er herovre i Jylland (Min opfattelse)...
Avatar billede mstahlhut Nybegynder
17. september 2013 - 08:15 #6
TDC fiber er bestilt... Jeg lukker den