Avatar billede TroelsDK Nybegynder
06. september 2013 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

R.Ø.V.træt af dårlige printere! :(

Har pt. en Canon Pixma MP280.. Ja en rigtig "slagtilbud"sprinter man kommer til at købe når man i sidste øjeblik og med få penge på kontoen hurtigt skal bruge en printer. Men AK. Den løber tør for blæk efter få sider. "løber tør" skal selvfølgelig forstås som at printeren giver besked på at den er løbet tør, selvom et opbræk af patronen viser at der er MASSER af blæk tilbage! :(

Nu sidder jeg så og skal scanne noget men det kan den heller ikke finde ud af fordi den er "løbet tør" for S/H blæk.

Alt sammen en stor glødepære-konspiration!!! :(
Nu gider jeg sgu ikke mere.

Hvad siger eksperterne?

Er en laserprinter vejen frem?

Hvilken printer, stadig i produktion, kan man få mest glæde ud af?
Avatar billede thov Forsker
06. september 2013 - 22:48 #1
Det er svindel og humbug :-(
På en eller anden måde bruger nogle blækprintere farvepatronerne langt hurtigere end den sorte patron, og det sker trods af at 95% af udskrifterne er s/h.

Køb en billig laserprinter og en flatbedskanner.
Farvefotografier overlader man til fotohandlerne - det er pænere, og man sparer timer med at bøvle med indtørrede farvepatroner.

Jeg printer på en Brother 2135W. Under 700kr. og med wifi.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. september 2013 - 09:00 #2
en blækprinter er billig i indkøb men koster i forbrug en laser er noget dyrere i indkøb men man spare i det lange løb på forbrug.

et bud på en printer kunne være denne

http://www.dustin.dk/product/5010621923/hp-laserjet-pro-400-color-mfp-m475dw/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2013 - 18:37 #3
#2 Det passer så ikke rigtig længere. Sådan var det før i tiden.

Blækprintere har udviklet sig en del de sidste år.
Læste en test i Komputer for Alle blad 7/2013 hvor 11 printere (6 blæk og 5 laser) dystede om at lave de billigste print.

Den billigste blækprinter (Officejet Pro 8600) havde en gennemsnitpris på 0,37 kr pr. side, hvor den billigste laser (Canon MF8040Cn) havde en pris på 0,88 kr.
De to printeres pris var på tidspunktet hhv 1756 kr for Hp og 2249 kr for Canon.
Du kan se en video om testen her: http://komputer.dk/nyheder/hardware/video-af-seks-dages-printertest eller læse om det i bladet.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. september 2013 - 19:00 #4
#3 det er stadig ikke min erfaring fra mit arbejdsliv (se evt. min profil)
jeg vil våge den påstand om at det er måden man udregner prisen, et eks. på dette var en tidligere brother der påstod de kunne lave et fuldfarve tryk i laser for 57 øre man havde dog ikke regnet med at for hverfarve skulle tromlem køre 1 omgang for hver farve. hvilket gjorde at tromlen kun holdt 12500 tryk i stedet for 50000 tryk.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 10:02 #5
#4 Det er jo så din vurdering af det.
Jeg har ikke selv forstand på hvordan sådan en test laves, men forholder mig kun til den.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. september 2013 - 13:35 #6
#5 det er også helt ok og et godt stykke værktøj hvis man kommer som førstegangs køber eller hjemmekontor køber jeg er bare så sær at jeg har købt laser og er glad for den og ja den er dyr i indkøb men med de print vi har lavet har den været billig i forbrug, her tænkes på at den primært har været fuldfarve foto på 9x15 eller A4
Avatar billede fhansen82 Mester
08. september 2013 - 20:11 #7
Jeg er glad for min Samsung CLX-3175N, som ikke har skuffet mig endnu (haft den et par år). Modellen som skulle modsvare den i dag, må være

http://www.edbpriser.dk/all-in-one/samsung-clx-3305w-id-6833412.aspx

...som dog har trådløs opkobling, som min ikke har. Jeg gav noget i nærheden af 2000 på det tidspunkt. Den er hurtig om at være klar til print fra helt slukket tilstand, og den har scan også, samt at den er fysik lille af en laserprinter af være. Den er i øvrigt med farve.
Avatar billede TroelsDK Nybegynder
03. februar 2014 - 08:19 #8
svar'
Avatar billede TroelsDK Nybegynder
03. februar 2014 - 08:20 #9
svar