Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
16. september 2013 - 11:14 Der er 1 løsning

Informix udtræk gennem SQL

Hej alle sammen,

Står lidt i den situation at jeg skal bruge data fra en Informix database og det er noget som jeg skal gemme i min SQL database.

Jeg har derfor prøvet at benytte mig af linked servers, selvom det ikke er min stærke side.

Jeg har dog fået data frem, men lige nu kan jeg ikke nøjes med kun at vælge data før jeg har trukket det HELE fra Informix og det gør trækket ualmindelig tungt.

Det jeg har brug for er kun at hente data for dags dato - se nedenstående :

Select * from openquery(TELM98UCCX02, '

    SELECT AgentConnectionDetail.resourceID, Resource.resourceName, COUNT(*) Offered, SUM(CASE WHEN talktime > 0 THEN 1 ELSE 0 END) Handled, SUM(CASE WHEN talktime = 0 THEN 1 ELSE 0 END) NotHandled
    FROM AgentConnectionDetail
    JOIN Resource ON Resource.resourceID = AgentConnectionDetail.resourceID AND Resource.active = ''t''
    WHERE startdatetime > ''2013-09-13 00:00:00'' --:starttime
    GROUP BY AgentConnectionDetail.resourceID, Resource.resourceName
');

startdatetime skal være højere end dags dato med tidsstempel 00:00:00 og det skal sættes dynamisk ved datoskifte.

Ovenstående virker som det skal så længe jeg manuelt indtaster datoen, og det er desværre ikke en mulighed

Kan det gøres automatisk på en måde? Som jeg har forstået det, så kan man ikke bruge variabler i Informix?

Håber I kan være mig behjælpelig
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
19. september 2013 - 11:22 #1
Lukker