Avatar billede phmeka Praktikant
18. september 2013 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc starter ikke op

Har købt et brugt Asus P5Q-E bundkort med CPU E8400,mont det i min gamle maskine,men det starter ikke op,der kommer intet billed ,ingen bib,kun kan jeg se blæserne på CPU og Strømfors,starter -stopper-starter-stopper OSV,indtil jeg holder startk inde, jeg har afmt alt ,så kun det nødv er tilsluttet bundk,jeg har prøvet at tage CPUen ud og startet op ,så kører blæserne som normalt, men der kommer ingen bib.
ER der en som kender til denne fejl og bundkort ,som kan give et godt råd på fejlen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. september 2013 - 19:44 #1
prøv at reset bios

havde engang samlet en ny pc og den ville ikke starte op  og lavede noget der minder om det du beskriver

http://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI
Avatar billede sird Nybegynder
18. september 2013 - 21:21 #2
Enig med cyberspace

Motherboardet har bios indstillingerne fra den tidligere CPU og kan derfor ikke starte, med den du har puttet i nu.
Da den tidligere bruger af motherboardet, med stor sandsynlighed, ikke har haft den samme CPU som du lige har smidt i.

Asus har en step by step support her:

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=1&m=P5Q-E&s=22&hashedid=ogZlrSeVzUh9MKLO&os=&no=1723

men se cyberspace's video, den er sådan set fint forklarende hvis du er i tvivl om asus's manual.

Enten det eller også tjek at du har monteret de afstandsbøsningerne motherboardet har brug for. ellers vil det stå og kortslutte (tænde og slukke) til du slukker den igen og monterer dem rigtigt

mvh sird
Avatar billede phmeka Praktikant
21. september 2013 - 13:11 #3
Har nu prøvet alt som er foreslået og lidt til,også prøvet med en anden CPU, men lige meget hjælper det ,den starter og stopper starter og osv hele tiden blæserne ,men intet andet,som før.
Jeg må nok opgive at få liv i bundkortet ,hvis ikke der kommer et nyt godt bud på fejlen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. september 2013 - 10:50 #4
normalt hvis en pc starter op og efter ca 2-3 sek slukker så er det ofte fordi  cpu'en ikke kan registrere blæseren korrekt

er det den samme blæser du har benyttet til de cpu'er du har haft installeret?
Avatar billede phmeka Praktikant
27. september 2013 - 18:30 #5
Jeg har også prøvet med en anden blæser ,det var det samme forløb.
Jeg tror jeg stopper her. Jeg siger mamge tak for de gode forslag der er kommet, men vil gemme kortet til evt reservedele.
Avatar billede phmeka Praktikant
04. oktober 2013 - 13:58 #6
Jeg lukker denne tråd, da jeg har efterprøvet alle foreslag,men det starter ikke op ,bruger kortet ti evt reservedele, siger mange tak for de foreslag der kom.