Avatar billede Jappa Praktikant
25. september 2013 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift kanal / frekvens på Huawei B593

Hej
Mit Wi-Fi har egentligt kørt supert indtil nu, men har nu fået en nabo mere som ser ud til at have gang i mindst 4-5 comp. + 2-3 andre som jeg kan se.
Har forsøgt at finde svar på spørgsmålet om skift af kanal / frekvens på Huawei B593 rundt på nettet, men kan ikke finde noget jeg kan forholde mig til - er absolut novice på dette område, så håber der er en der kan hjælpe med en letforståelig løsning på problemet - hvis den findes ?
For jeg går ud fra at det er fordi disse 7 - 8 enheder forstyrrer hinanden ??

M.v.h.
Jappa
Avatar billede thov Forsker
25. september 2013 - 16:02 #1
Der er en opsætningsguide her http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp-til-mobilt-bredbaand/Routere/Huawei-B593/#Installation

Programmet inSSIDer kan fortælle dig hvilke kanaler  som er mindst belastede.
http://www.metageek.net/products/inssider/
Avatar billede Jappa Praktikant
27. september 2013 - 09:15 #2
Hej

Ja - men jeg kan ikke se noget sted hvor man har mulighed for at skifte kanel - eller er jeg bare blind ?

M.v.h.
Avatar billede thov Forsker
27. september 2013 - 12:10 #3
Kig på det tredie billede i guiden (WLAN).
Udfor 'kanal' står der 'Automatisk', og det er dette 'Automatisk' du tilpasser, for når du klikker på det, kan du frit vælge mellem kanalerne fra 1 til 13.

Til sidst - når du forlader guiden - skal du huske 'Gem', ellers huskes din ændring ikke.
Avatar billede Jappa Praktikant
27. september 2013 - 12:21 #4
Hej

Mente jag havde været der - men checker lige i her i weekenden.

Foreløbig tak og god weekend.

M.v.h.
Avatar billede Jappa Praktikant
02. oktober 2013 - 10:28 #5
Hej thov

Helt korrekt hvad du skriver . kan du ikke smide en svar så jeg kan få ryddet op !
M.v.h.
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2013 - 11:53 #6
Svar kommer her :-)