Avatar billede ph_elec Novice
26. september 2013 - 13:46 Der er 4 kommentarer

Microsóft Publisher 2007

Hejsa. Har et lille problem når jeg laver en streg og vil dreje den kører den flydende, og det kan være meget meget svært at ramme præcis helt lige op, eller helt lige vandret.
Er der noget der ved hvad jeg skal gøre?
Har brugt det meste af formiddagen på at lede efter en "Snap" funktion, men fandt den ej :-)

Man tager en streg eller en streg med pil på i venstre side af Publisher, det er der mit problem er.

Tak på forhånd mange tak
Per
Avatar billede conz Juniormester
26. september 2013 - 19:59 #1
Du kan højreklikke og trykke "Format Autoshape" eller noget i den stil. Under Size heri, så burde der være en "rotation" indstilling. Den kan du så sætte til 0, 90 eller hvilken vej den så end skal vende.
Avatar billede ph_elec Novice
27. september 2013 - 07:11 #2
Hejsa,

Ja det er rigtigt, men jeg har jo tegnet linien og kender ikke dens ° og er den fx 5° og jeg vælger den skal være 90° så bliver den 95°.
Er der ikke et sted, hvor man kan sætte den til snap fx 5°

På forhånd manne tak

Per
Avatar billede conz Juniormester
27. september 2013 - 08:43 #3
Nå ja, det er selvfølgelig rigtigt.

Hm, hvad med så med at bruge guides eller rulers til det?
Jeg sidder selv med 2013, så jeg kan ikke huske hvor det skulle være i 2007, men jeg fandt denne guide. Nederst står der noget op "Snap to rulers", det kan være det kan hjælpe?

http://www.uwec.edu/help/publisher07/ruleguid.htm#snapto
Avatar billede ph_elec Novice
01. oktober 2013 - 11:25 #4
Hejsa,

Nej det er ikke lige det jeg ønsker desværre. men tak for hjælpen.
hilsener
Per