Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

program der snakker med tlf nr/email

Hej eksperten.

er det muligt at lave et program der snakker med et tlf nr eller email.
fks. Når programmet får et opkald/email.
Skal der være en rød lampe der lyser.
ellers skal lampen være grøn.

tak på forhånd.
//Jacob
Avatar billede anri Novice
29. september 2013 - 15:03 #1
Altså det kræver jo at man har noget udstyr i computeren, man kan ringe til.
Det er lettere med e-mail, hvor jeg dog vil mene at man skal have en pop3 konto som computeren skal lytte på.

Til sidst skal du have noget styring til lampen. Der skal nok findes noget derude allerede.

Så ja, det kan godt lade sig gøre at lave det, du spørger på.
Avatar billede segmose Nybegynder
30. september 2013 - 10:23 #2
Har man et tlf-modem i sin PC kan man modtage et ring signal når der kommer et opkald.

Med mail er der 2 metoder, enten poller man (checker om der er noget) med jævne mellemrum eller man får det pushed (mail serveren kontakter dit mail program når der er noget). Push kræver at mail serveren kender din IP og skal have adgang igennem firewall etc.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2013 - 17:43 #3
Har os fundet ud af at et gms modul kunne bruges.
men nogle der kender danske sider der sælger det?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 21:15 #4
Lukker