Avatar billede SweetLioness Juniormester
01. oktober 2013 - 10:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

chromes ny opstart

Jeg har - vel i mange år snart - haft et DEJLIGt chrome-opstartssite "ny fane", hvor alle mine "hverdags" sites lå som genvejstaster - lige til at gå til, you know: afmelding af bog/bestille/høre/se/whatever...
Nu har "de" opdateret således at alle mine dejlige links er forsvundet - nederst er gl opstartssite erstattet af chrome - søgelinie m sølle 6 genveje under, som IKKE fungerer efter hensigten - det er IKKE dem jeg bruger mest der er repræsenteret, og frem for alt, jeg kan ikke SELV etablere nye genveje: dem jeg har brug for
Har nogen leget med det problem eller skal jeg bare vænne mig til Nye Tider??
Og er der en søgemaskine/søgestation der har de samme kvaliteter som chrome har/havde - for jeg er ærlig talt irriteret, - næsten sur ;)
Tak for alle de gode svar jeg i tidernes morgen har fået af jer derude!!
<3 vibeke b
Avatar billede kcasper Nybegynder
02. oktober 2013 - 12:37 #1
Hej

Jeg tror du kan få din ønskede opstartside tilbage, hvis du er logget ind med en google konto i Chrome.
Jeg har nemlig stadig den opstartskærm efter opdateringen.
Avatar billede SweetLioness Juniormester
02. oktober 2013 - 22:51 #2
Hm!
Har en +konto men stadig ikke den gamle opstartssite - mon jeg skal noget specielt for at få den tilbage?
Tak for svaret ;)
03. oktober 2013 - 08:48 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede repsakasper Juniormester
03. oktober 2013 - 09:21 #4
Hey..
Har lidt samme problem. Efter opdateringen forsvandt mine "apps", har nu fundet ud af at bruge App-siden som startside, men ny-fane er stadig u-redigerbar.
Fandt en metode at få apps tilbage til ny fane, men så lukkede jeg computeren, og så var den væk igen, og nu kan jeg ikke finde den igen...

Jeg tror det er et bevidst valg fra Google, helt præcis hvorfor, da deres søgefelt jo er i toppen alligevel, men nogle gange laver man fejl. Vi må håbe de forbedrer det i næste opdatering.

Indtil da, mener jeg stadig at firefox har den der mulighed med at oprette de "links" som du snakker om, ligeså er jeg næsten 100 % sikker på, at Opera-browseren også tilbyder denne funktion, ved nye faner.

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder en løsning!
Avatar billede repsakasper Juniormester
03. oktober 2013 - 09:41 #5
Hej igen.

Ja så fandt jeg en midlertidig løsning :)
- I hvert fald indtil næste Chrome opdatering skal den virke.

Du kan læse mere her:
http://www.ghacks.net/2013/04/20/dont-like-chromes-new-tab-page-change-back-to-the-old/

Men det går i alt sin enkelthed ud på, at du:
skriver: chrome://flags i browserlinjen
finder: Instant Extended API
Deaktiverer den.

Nu vil "ny fane" vise din startside. Og da startsiden er redigerbar, så kan du jo selv bestemme hvad du vil have der :)

Ønsker du en anden løsning, så prøv at søge efter en "new tab page" extension i Chrome webshop:
https://chrome.google.com/webstore/search-extensions/new%20tabpage

Håber det hjalp dig :)
Avatar billede SweetLioness Juniormester
16. oktober 2013 - 00:46 #6
Geg har ikke den endelige løsning men en midlertidig:
I bogmærkelinien lige under adresselinen er der når opdateret en farveklattet fane med navnet "Applikationer"
Hvis du trykker der får jeg/du den gamle Appside tilbage (puha...hvor dejligt)
Vil du gerne a´med den gamle app site højrerklikker du på bogmærke "applikationer" og tager fluebenet væk "vis genvej for apps", så forsvinder bogmærket

Og så håber vi at alle chromeudvikler kommer til sig selv efterefølgende - for det her var IKKE en forbedring
Avatar billede SweetLioness Juniormester
16. oktober 2013 - 00:47 #7
Er ikke helt sikker på at jeg har forstået det du skrivere/pointgivning
Avatar billede SweetLioness Juniormester
28. november 2013 - 00:02 #8
tak for hjælp til Chromes nye look/funktion
Den er stadig røvirriterende - håber de finder noget nyt til næste opgradering
Men tak igen til alle jer søde mennesker!!!!