Avatar billede preben123 Nybegynder
01. oktober 2013 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilfældighed - Enarmede Tyveknægte!!??

I følge loven skal ethvert spil på en enarmet tyveknægt være tilfældigt, hvordan passer dette sammen med at spillehallerne typisk lover en tilbagebetaling på fx. 88 procent.
Dette betyder selvfølgelig, at man taber i det lange løb, men det betyder også i min logik, at jo flere der har tabt deres penge på én spillemaskine, før jeg spiller, jo større chance/odds er der for mig for at vinde. Og det er jo så ikke tilfældigt, eller er der noget jeg har overset?

Jeg har læst denne tråd:
http://www.bally.dk/phpBB30/viewtopic.php?f=8&t=2306

Jeg forestiller mig at maskinen styre efter min/max værdier for indskudet og et sindsygt antal træk for at styre udbetalingsprocenten. Er der nogen der ved hvordan disse maskiner er programmeret??
Avatar billede repox Seniormester
01. oktober 2013 - 19:18 #1
De 88% tilbagebetaling har ikke noget at gøre med din chance for at vinde. Den sats beskriver blot hvor meget maskinen, baseret på nogle relativt komplekse beregninger, betaler tilbage for hver enhed du satser.
Det vil sige at for hver gang der spillet for 100 kr vil maskinen give 88 kr tilbage.

Der hvor tilfældighederne spiller er så at du kan sidde og spille for 999 kr inden du får nok, fordi du ikke har vundet en eneste gang. Og så sætter en anden person sig og smider 1 krone i og vinder straks en gevinst på f.eks 880 kr.

Tilfældighederne kunne også have givet dig 300 kr retur for de 999 kr du har spillet,  den næste vinder måske 10 kr og personen derefter kan vinde 2000 kr på tredje træk,  alt afhængigt af hvor mange der har spillet.
Avatar billede preben123 Nybegynder
02. oktober 2013 - 05:56 #2
Kender du til hvordan maskinerne beregner? Jeg tænker der i det der ligner tilfældighed trods alt må være en orden.
Hvis fx. der har været tabt store beløb 5000 til 10000 kr, og der ikke har været gevindst udbetaling, så må den næste spillers chance da være større, når der som sagt skal gives de 88 procent tilbage. Ham der tabte 5000 til 10000 kr., må jo siges at have fået 0 procent retur.
Avatar billede repox Seniormester
02. oktober 2013 - 10:14 #3
Maskinerne beregner jo ingenting (som sådan). Det er dem som laver maskinen der beregner payback. Det er dem der bestemmer om tre citroner skal give en, tre eller fem kroner retur - men det er jo tilfældigt om du rammer tre citroner.

Du kan se denne meget enkle forklaring på udregning af payback:
http://stackoverflow.com/questions/4137927/slot-machine-payout-calculation/13696102#13696102

Du blander sandsynlighedsberegning og payback lidt sammen.
Selve payback satsen har intet at gøre med hvor stor sandsynligheden er for at du rammer en præmiegivende hjulserie.

Der kan jo reelt set godt tabes en million kroner på den samme maskine uden at eneste krone er givet retur - det er trods alt tilfældigt hvordan hjulene placerer sig.
Problemet er bare at det virker ikke så tilfældigt at du kun kan tabe. Sandsynlighedsberegning fortæller hvor stor sandsynligheden for at du rammer rigtigt, men garanterer jo ikke at du gør det.

Jeg henviser lige til en lidt komisk med meget underbyggende Dilbert stribe - http://dilbert.com/strips/comic/2001-10-25/
Avatar billede preben123 Nybegynder
08. oktober 2013 - 14:45 #4
Hej Repox.

Hmm, ja uanset hvad så ænder det ud med at der ikke er et genkendeligt mønster. Udbetalingsprocenten kan som du siger jo reguleres af foreksempel jackpots.
Jeg har talt med én der har fortalt at der er tale om en vis styring af udbetalingen, men absolut ikke på en måde hvor man kan overtage fra en anden spiller der har tabt, og på den måde forhøje egne vinder chancer. Maskinerne regulere udbetalingen over et vandvittigt antalt træk.
Valserne forløber dog som du siger tilfældigt.spillene som sætter sig på valserne gives tilfældigt, i spillene udbetales over en længere periode så det passer med fx. 88 procent.
Tak for hjælpen.
Avatar billede preben123 Nybegynder
08. oktober 2013 - 14:50 #5
hvordan lukker jeg spørgsmålet?
Avatar billede repox Seniormester
08. oktober 2013 - 15:43 #6
Ved at acceptere dette svar :-)