Avatar billede labisama Nybegynder
02. oktober 2013 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Autoudfyldning efter brugerdefineret serie/rækkefølge

Hej med jer

Jeg søger en løsning på nedenstående:

Data:
    A    B    C
...

Ønskede output, altså lodret i rækkefølge A1, B1, C1, A2, B2, C2, ...:

...

Ser frem til en løsning - hvis der altså findes en smart måde :)
Avatar billede OKS Novice
02. oktober 2013 - 14:08 #1
Hej.

Jeg ved ikke, hvor mange rækker du har?

Men du kan kopiere en række, gå til en anden celle, trykke 'indsæt speciel', sætte kryds i 'Transponer' og trykke OK. Så kommer de kopierede data i en kolonne i stedet for i en række.

Proceduren skal så gentages for hver række.
Avatar billede labisama Nybegynder
02. oktober 2013 - 14:19 #2
Hej og tak for dit forslag.

Det drejer sig om rigtig mange rækker, så det var for at undgå så meget manuelt arbejde som muligt.

Jeg kender godt til din metode, men det tager noget tid og stor risiko for fejl. Jeg havde forestillet mig at outputtet bare skulle være en henvisning/link til dataarket.
Avatar billede sdh Mester
02. oktober 2013 - 14:30 #3
=INDEKS($A$1:$C$4;1+HELTAL((RÆKKER($A$1:A1)-1)/KOLONNER($A$1:$C$4));1+REST(RÆKKER($A$1:A1)-1;KOLONNER($A$1:$C$4)))

se eksempel på gupl.dk

http://gupl.dk/702175/
Avatar billede labisama Nybegynder
02. oktober 2013 - 15:10 #4
Tusind tak.

Havde jeg nok aldrig selv fundet frem til. Så tak igen.
Avatar billede sdh Mester
02. oktober 2013 - 15:51 #5
Velbekomme:-)