Avatar billede mariaf Juniormester
03. oktober 2013 - 09:35 Der er 10 kommentarer

70-515 - bøger/hjælp på dansk?

Jeg har Microsofts Training kit til 70-515 liggende foran mig, men jeg ved fra c# at jeg får brug for noget dansk materiale.

Findes der noget? Det skal ikke nødvendigvis være gratis.
Avatar billede kalp Novice
03. oktober 2013 - 09:54 #1
Hvorfor får du brug for dansk materiale?

Den bog + transcender + øvelser, så er den eksamen klaret.
Avatar billede mariaf Juniormester
03. oktober 2013 - 11:49 #2
Fordi mit engelske er særdeles mangelfuldt - og det handler ikke bare om eksamen, men om at kunne bruge det.
Avatar billede kalp Novice
03. oktober 2013 - 14:59 #3
Hvis det ikke handler om eksamen hvorfor nævner du så en eksamens specifik bog?:)

men en tilsvarende dansk bog - tjah måske denne:
http://www.plusbog.dk/bogen-om-asp-net-4-0-web-forms-michell-cronberg-9788799338207/

70-515 er trods alt web baseret, så ovenstående rammer okay, men i sidste ende kommer du nok ikke udenom at det er øvelserne der gør at det hele sætter sig.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2013 - 02:31 #4
Jeg er noget skeptisk overfor ideen om at blive god til C# og ASP.NET uden at kunne laese "IT engelsk".
Avatar billede mariaf Juniormester
04. oktober 2013 - 08:48 #5
Jeg ved ikke hvordan andre arbejder, men jeg er nødt til at forstå sammenhænge og begreber før jeg begynder at kode. Ret mange bøger starter med at man skal skrive 10-20 linjer for at få noget "ud" uden at forklare hvad de linjer gør eller også gør det på en måde, som jeg ikke kan "oversætte" til noget, jeg forstår.
Derfor vil jeg helst have undervisning, så jeg kan spørge, eller en bog på dansk, så jeg ikke skal slås med både sprog og forståelse.
Der findes bøger på dansk om HTML og C#, jeg leder efter en om APS.NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2013 - 02:16 #6
Der findes bieger paa dansk - sikkert ogsaa til ASP.NET.

Men der er langt faerre end paa engelsk.

Den officielle dokumentation er paa engelsk.

Og der er langt flere steder for tips (usenet, blogs etc.) paa engelsk.
Avatar billede mariaf Juniormester
05. oktober 2013 - 10:17 #7
Jeg skal nok klare resten, men jeg skal i gang, og det skal være på dansk. Bare noget grundlæggende. Så svært er det jo heller ikke.
Avatar billede kalp Novice
10. oktober 2013 - 11:01 #8
Den bog jeg nævner er som sagt tilsvarende den du selv nævner.
Men hvis du falder fra pga. 10 linjer i et hello world eksempel så får du nok svært ved at finde bøger gode danske bøger.
Avatar billede mariaf Juniormester
10. oktober 2013 - 18:12 #9
Jeg falder ikke fra pga kode, men pga læsemængden. Der er mange forklaringer med, som jeg ikke får fuldt udbytte ud af fordi bogen er på engelsk. Disse forklaringer kunne jeg godt tænke mig på dansk - der findes til PHP, C# og alt muligt andet, så hvorfor ikke ASP.NET?
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2013 - 09:39 #10
Udvalget af danske bøger er så snævert at du jo må tage hvad du kan finde:)

Den bog jeg har nævnt dækker er jo ASP.NET specifik, men ellers er der denne billigere bog fra IDG

http://www.saxo.com/dk/aspnet-bogen_joe-martin_haeftet_9788778435149

Som jeg ser det er du nød til at tage hvad du kan finde:) det er ikke fordi der er så meget at vælge imellem.