Avatar billede a55830 Praktikant
04. oktober 2013 - 09:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

windows server 8 , logonscript

Hej igen her inde

jeg har fået en udfordring hvor jeg skal indsamle data omkring drivere og hardware på 50-60 workstations.

data skal indsamles løbende. og skrives i en sqldb

jeg er absolut ny til logonscripts men klan det lade sig gøre at hente de data under logon via et logonscript

håber der er en haj der ude der kan hjælpe

alle servere er server8 og alle workstations er win7
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2013 - 10:25 #1
Du kunne også overveje at bruge et system til det, som f.eks. Spiceworks (gratis): http://www.spiceworks.com/free-asset-management-software/
Blot et forslag.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2013 - 20:55 #2
Vær opmærksom på, at den slags som regel øger logon-tid til det ulidelige, så I skal nok overveje, om ikke det er tilstrækkeligt f.eks. at gøre det en gang om måneden - evt. ved at rotere logonscrpts på SysVol, så kan det klares med et minimum af administration.
Avatar billede a55830 Praktikant
12. februar 2014 - 09:27 #3
takker for svar , smid lige et svar så i kan få points
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2014 - 09:36 #4
Ping...