Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
06. oktober 2013 - 19:50 Der er 5 kommentarer

Router med LANG rækkevidde og til 3G/4G

Jeg har brug for at købe en router som kan gå på internettet via sim kort og samtidig have en lang rækkevidde, gerne over 30 meter.

Den skal sidde på en garage og kunne sende internet til 2 huse der ligger på hver side af garagen.

Jeg sætter gerne en AP op i hvert hus, men det kræver at routeren jo kan forbinde via luft og derefter sende signaler til begge huse på samme tid.

Kan en sådan løsning lade sig gøre? Jeg har fundet en linksys router WRT54GL som kunne være en løsning, men jeg kan ikke se længdeforhold nogle steder og kan heller ikke se om den kan forbinde via luft 3G eller 4G.

Er der nogen der har en mulig løsning?

Billede til løsning ses her:
https://docs.google.com/file/d/0BxkACi-w9K-rdWtuOFpTS3pXTWs/edit?usp=sharing
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2013 - 20:16 #1
http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/netvark-og-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g-og-4g-router

Og så evt en wn3000rp eller wn2500rp der fanger det trådløse signal og sender videre.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2013 - 20:19 #2
Jeg er dog i tvivl om det er muligt da jeg ikke kender distance fra garage til hver hus og ved heller ikke om husene er for store ifth dækning da de i begge huse placeres upraktisk...
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
06. oktober 2013 - 21:06 #3
Fra garagen er der ca. 15-20 meter til Hus 1 og ca. 20-25 meter til Hus 2.

Jeg tænker på om selve forbindelsesmåden er god, for der er jo også den løsning bare at sætte routeren op på garagen og så smide et kabel i jorden over til hver bolig og forbinde med en trådløs router og lave 2 individuelle netværk som naturligvis deler forbindelsen.

Men jeg så helst gerne at det skete trådløst.

Så hvis jeg nu sætter routeren op på garagen og en AP https://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/tr%C3%A5dl%C3%B8st/access-points/linksys/wireless-access-point-n300-dual-band-wap300n-tr%C3%A5dl%C3%B8s-forbindelse-300mbps.html i hvert hus, så "forlænger" jeg vel bare signalet som pc'er og tlf'er skal koble op mod?

En AP er vel ikke et "nyt" trådløst netværk?

Ved godt at mine spørgsmål lyder lidt som om at jeg er dummere end en dør, men det er meget lang tid siden at jeg har beskæftiget mig med den slags og jeg husker ikke længere hvordan tingene hænger sammen.
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
06. oktober 2013 - 21:12 #4
Den trådløse router har jeg allerede fundet, det skal være den her:
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere_listeside/Huawei-B593-s-4G-router/

Den skal sidde på garagen, medmindre jeg har brug for en anden der kan sende et stærkere signal.....længere..... (Forslag modtages) bare der er plads til et Simkort i og den kan klare mindst 3G og meget gerne 4G når det kommer i området (sommerhusområde sjælland)

Det er mest et spørgsmål om jeg skal bruge kabel videre ind til hvert hus (Graves ned) eller om jeg kan nøjes med en AP der sender "det trådløse SSID" videre og forstærker signalet eller om der på AP'en skal laves endnu et SSID som det elektroniske udstyr så kobler op mod.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2013 - 21:56 #5
Jeg tør ikke garantere at det trådløse vil kunne række, det er trodsalt en del distance hver vej og signal styrken vil jo os blive påvirket af vejret udenfor.. Så jeg ville nok grave kabler ned til hvert hus og sætte APerne op og placere dem så centralt i husene som muligt for derved at være garanteret en god dækning..