Avatar billede palpatine Nybegynder
08. oktober 2013 - 20:41 Der er 1 løsning

Eksterne harddiske vises ikke...

Begyndte for nogen tid siden at få et problem med at min eksterne 500 GB LaCie HD ikon pludselig kunne forsvinde fra skrivebordet (og fra Diskværktøj). Der var strøm på HD'en, og det gav ingen forskel hvilket USB-stik den var tilsluttet. Problemet blev mere hyppigt, og back-up'erne med Time Machine fejlede nu også.

Jeg købte i dag ny 2TB ekstern HD (My Book for Mac). Men efter at den nu har brugt 4-5 timer på at køre den første back-up, og næsten er i mål, forsvinder ikonet for den ny HD også, og sikkerhedskopieringen afbrydes!?

Noget kunne tyde på det hverken er de eksterne HD'er eller stik den er galt med, men desværre selve Mac'en. Eller..? Nogle bud på hvad der er galt, og skal gøres?
Avatar billede palpatine Nybegynder
23. oktober 2013 - 07:08 #1
Hmmm... dagen efter lykkedes det at lave føste back-up med ny HD, og siden har det kørt upåklageligt, så åbenbart ikke mere et problem!