Avatar billede jens_peter Nybegynder
14. oktober 2013 - 23:16 Der er 1 løsning

En ekstra harddisk

Hej

Jeg hører gerne om der er en fordel i, at lægge en ekstra HD i maskinen med styresystemet på, så den HD med data ikke skal køre programer og styresystem, når man kører f.eks. videoredigering?

Det er to WD'ere på henholdsvis en og to TB, hvor jeg nu har fået den lille kontrolleret og fundet i orden.

Jeg skiftede den først på året fordi jeg troede der var fejl på den, det viste sig så at løses, da jeg lagde nyt styresystem ind på maskinen. (win 8 Pro)

Jeg er dog gået tilbage til Win 7 (begge 64 bit) og jeg bruger ikke swapram/virtuel hukommelse, da jeg har tolv Gb ram i maskinen.

Hvis det er som jeg regner med, at maskinen klarer harddiskintensive opgaver hurtigere, når der er to fysiske harddiske om det, så hører jeg gerne om nogen af jer ved hvordan det gøres, så jeg kan bruge SATA 3 på styresystemets harddisk, hvis altså det er en fordel fremfor at lade den med data køre på SATA 3?

Sagen er, at USB&SATA 3 sidder på et udvidelseskort, der fuldte med, da jeg købte ASUS bundkortet tilbage i sommeren 2010, hvor ingen af delene var særlig udbredt.

Så maskinen prøver på at starte op på et hukommelseskort, når harddisken sidder tilsluttet SATA 3 portene på kortet fremfor de indbyggede SATA 2 porte.

Det helt optimale ville jo nok være, at lade begge HD'ere kører SATA 3, da der er to porte på kortet til to diske, men jeg hører gerne hvad I mener kan lade sig gøre?

Oversigt over maskinens interne dele følger herunder.

Med venlige og spændte hilsener

Jens Peter

Operating System
    Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
    AMD Phenom II X6 1050T    22 °C
    Thuban 45nm Technology
RAM
    12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Motherboard
    ASUSTeK Computer INC. M4A785TD-V EVO (AM3)    35 °C
Graphics
    Standard ikke-PnP-skærm (1280x1024@60Hz)
    SONY TV (1280x1024@60Hz)
    384MB ATI Radeon HD 4200 (ASUStek Computer Inc)
Hard Drives
    1863GB Western Digital WDC WD2002FAEX-007BA0 ATA Device (SATA)    42 °C
Optical Drives
    TSSTcorp CDDVDW SH-S223L ATA Device
Audio
    AMD High Definition Audio Device
Avatar billede jens_peter Nybegynder
19. december 2013 - 23:27 #1
Da ingen har givet noget svar lukker jeg tråden.