Avatar billede fuldstop Nybegynder
19. oktober 2013 - 12:52 Der er 1 løsning

Signalr fryser på iis 7.5 men ikke i iis express 8

Har den seneste tid arbejdet lidt med signalr chat eksemplerne, som er vist på microsofts signalr/asp.net side, henholdsvis eksemplerne for signalr 1.X og 2.0.

http://www.asp.net/signalr/overview/signalr-1x/getting-started/tutorial-getting-started-with-signalr

http://www.asp.net/signalr/overview/signalr-20/getting-started-with-signalr-20/tutorial-getting-started-with-signalr-20

Eksemplerne virker fint i vs2012 (iis 8 express), men flytter jeg det hele til en fuld installation af iis (iis 7.5 på en windows 7 home premium, så fryser web-applikationen når den 3. klient forbinder chatten.

Er udemærket klar over at der i iis 8 express ikke skulle være nogle restriktioner vedr. sideløbende forespørgelser, og at der på en iis 7.5 på en windows 7 home premium udgave skulle være plads til max. 3 sideløbende forespørgelser.

Det undre mig derfor at chat app'en ikke virker på iis 7.5, ved den 3. forbindelse (hvor der kun kører to eksisterende sideløbende forespørgelser under den samme arbejdsproces, når den 3. klient tilslutter).

Iis 7.5 (home premium) burde vel kunne køre 3 sideløbende forespørgelser, når den er lagt ud til 3, og ikke fryse ved den 3.?

Burde iis 7.5 ikke "queue" disse forespørgelser istedet for at applicationen fryser? eller er det selve signalr det også er galt med?

Er der andre der har bemærket det samme med signalr og iis 7.5 (ikke windows-server udgaver af iis)?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
02. november 2013 - 15:06 #1
Ingen løsning.