Avatar billede haslund01 Nybegynder
20. oktober 2013 - 09:17 Der er 2 kommentarer

Fjern uøsket mail og reklamer

Har læst om et program Unroll.me som skulle kunne opsige uønsket mails. Men umiddelbart ser det ud som om det kun virker med/til Google- eller Yahoo-mail.

Findes der ikke lignende program/service, som også virker på eks. min Outlook-Stofa mail...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2013 - 09:45 #1
Først skal man være meget opmærksom på hvad man tjekker af når man befinder sig på nettet. Der kommer så meget med ned som man ikke ønsker, men som man får, fordi man er uopmærksom.
Jeg har før i tiden brugt SpamFighter til at sortere mail fra, men jeg synes ikke det er så slemt med spam længere, da udbyderne også gør en indsats for det.
Jeg kender ikke umiddelbart noget andet program som sorterer mail, da jeg ikke har haft behov for det. Jeg kender dog et program jeg bruger jævnligt. Det hedder AdwCleaner, og jeg fornemmer det bremser en del af den reklame der måske ville komme med når man bruger nettet.
Du kunne jo prøve at køre det på din pc og se om det ændre på noge af de gener du har med reklame:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

Et andet program jeg ogs bruger jævnligt er CCleaner, men det kender du måske også?
20. oktober 2013 - 09:53 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Ellers enig med #1 ...