Avatar billede fjeld Praktikant
21. oktober 2013 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pivot tabel antal

Hej alle,

Jeg et spørgsmål angående en Pivot tabel.

Jeg har oprettet en pivot tabel som bruges til flere funktioner. Et at lægge nogle tal sammen, og så at tælle nogle linjer med nr. i.

Den skal dog ikke tælle en linje med hvis der er ens nr. i en bestemt kolonne. Kan man få pivot tabellen til dette?
Avatar billede sdh Mester
21. oktober 2013 - 15:41 #1
Har du mulighed for at uploade din fil til gupl.dk. Så vil jeg gerne tag et kig på det.
Avatar billede fjeld Praktikant
21. oktober 2013 - 19:50 #2
Ja, meget gerne. Jeg har et eksempel som jeg blot kan uploade. Hvilken service er bedst til at uploade via?
Avatar billede fjeld Praktikant
21. oktober 2013 - 19:57 #3
Her er filen:

http://www.filedropper.com/eksempeltabel

Jeg tæller bl.a. "nota" antal, og summer "amount" og "amount2".

I Nota ønsker jeg ikke at den tæller samme tal to gange eller flere, hvis det optræder mere end en gang.
Avatar billede sdh Mester
22. oktober 2013 - 09:40 #4
Jeg vil være glad for om du ikke kunne uploade din fil til gupl.dk
Avatar billede fjeld Praktikant
22. oktober 2013 - 10:08 #5
Selvfølgelig. Her er filen:

http://gupl.dk/703084/
Avatar billede sdh Mester
22. oktober 2013 - 11:24 #6
Jeg er ikke helt sikker på dit spørgsmål - med antal linjer menes der så antal Unique notaer og i givet fald hvad så når et nota nr anvendes på mere end en dag - hvordan skal det angives antal mæssigt?
Avatar billede fjeld Praktikant
22. oktober 2013 - 15:42 #7
Ja - det som jeg har brug for er reelt unik notaer. Som udgangspunkt er det ligegyldigt at de er over flere dage.

Et eksempel kunne være at der var følgende 5 notanr. i en kolonne:

Jeg ønsker at tabellen selv skal kunne tælle dette til antallet 3.
Avatar billede sdh Mester
23. oktober 2013 - 09:39 #8
Med udgangspunkt at notanr. kun skal angives en gang har jeg lavet løsning uploadet på gupl.dk

http://gupl.dk/703115/

Håber du kan bruge det.
Avatar billede fjeld Praktikant
23. oktober 2013 - 11:04 #9
Havde håbet på en løsning uden brug af formel, og at pivottabellen alene kunne klare det:o)

Men absolut en brugbar løsning, som jeg vil bruge.

Tusind tak.