Avatar billede uffesteenberg Novice
21. oktober 2013 - 20:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere på Outlook Express

Jeg er nyansat i et lille firma, hvor vi kører mails via Outlook Express 6. Jeg synes elv jeg er rimelig med på noderne it-mæssigt - men har dog stort set aldrig brugt Outlook før.

Vi sidder 3-4 mennesker og læser kundernes mails. Problemet er, at når jeg læser og sletter en mail, så den ender i mappen "slettet" - så kan det ikke ses på mine kollegers computere: hos dem står den stadig som ulæst. Det samme, hvis jeg besvarer en mail, så den får den "røde svarpil" - hos mine kolleger kan de ikke se, jeg har svaret..

Det er sgu lidt usmart synes jeg, når man hele tiden skal dobbeltchecke om sidemanden allerede har håndteret en henvendelse. Kender som sagt ikke noget til Outlook, men kan man ikke indrette det sådan, at de forskellige brugere/computere synkroniseres, så slettede og besvarede mails på en computer også er slettede og besvarede på andre computere?

Skær det gerne ud i pap eller link til en forklaring :-)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. oktober 2013 - 21:26 #1
Der findes flere mail protokoller. De to vigtigste er POP3 og IMAP. POP3 henter mails ind og lægger dem lokalt på din pc. IMAP afvikler og ser mails på serveren. Altså Outlook serverer kun det der ligger på serveren.
Mit bud kunne derfor være, at i laver mail konti om i Outlook på de pc'ere der skal dele mail. Så vil alle kunne se dem. Sletter en en mail, vil den også være slettet for de andre.
Spørg endelig hvis det skal uddybes.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. oktober 2013 - 21:43 #2
Så det Johnny siger, er du skal anvende IMAP, da det vil gengive status på serveren.

Så når en besvarer en mail og evt. flytter den til arkiv, vil alle andre kunne se det.
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. oktober 2013 - 23:08 #3
Lyder sgu lovende... læser lige på lektien og vender tilbage..
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. oktober 2013 - 00:44 #4
ER lovende. Vi er en bestyrelse i en antenneforening og har lavet det på denne måde og det spiller bare....
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. oktober 2013 - 08:04 #5
Kan se der ligger nogle relativt lette guides til at ændre det på nettet. Men er der nogen risiko.. skal man på en eller anden måde lave en backup af mails, adresser osv.?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. oktober 2013 - 08:19 #6
Jeres udbyder bør have backup af jeres mailserver, så det bør ikke være noget i skal tænke over.
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. oktober 2013 - 22:33 #7
Takker.. alle har været til hjælp, så læg svar og der uddeles point..
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. oktober 2013 - 08:33 #8
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2014 - 13:34 #9
Takker for point
Avatar billede johnnylassen Seniormester
03. januar 2014 - 22:12 #10
Ja ja Jacob. Der scorede du godt nok nogle billige point. Mangler du flere må du sige til, så opretter jeg da et par spørgsmål du kan få point på....
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2014 - 23:04 #11
Opret du bare løs, som du kan se, så er jeg i underskud...
Avatar billede johnnylassen Seniormester
03. januar 2014 - 23:09 #12
Ja men dine point er jo tilkommet ved blot at give andre ret i det som de skriver, så må siges at være nemme. Men nu kan man jo ikke bruge dem i hverken brugsen eller hos slagteren, så har som ikke noget at bruge dem til. For mig er det vigtigst at hjælpe andre med problemerne fremfor blot at komme med et pip og så rage point til sig. Men vil da kigge i dine øvrige svar og se om du virkelig har noget at byde ind med.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2014 - 23:13 #13
Det lyder som om du har for små sko. For du har åbenbart ikke meget at bruge din krudt på ellers, end at sidde her og brokke dig. Kan da  godt se de 200 point ikke var mine alle sammen, men synes nu ikke jeg bare giver dig ret. Synes rent faktisk jeg kommer med info som du ikke har med i dit første indlæg.
Men jeg håber da også du har haft en god jul og et godt nytår.
Må din røv klø og dine arme være for korte.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2014 - 23:55 #14
Tillad mig som medlem her på eksperten.dk gennem mange år at komme med en kommentar til denne samtale. Jeg har overværet mange lignende skænderier og meninngsudvekslinger gennem de sidste næsten 10 år.

Glem alt om det der med hvem, der får point for hvad. Jeg har forsøgt flere gange at bruge mit pointantal til noget fornuftigt og brugbart, men hverken hos McDonald eller hos min lokale pizza- eller pc-hardwareforhandler er det lykkkedes mig at opnå nogen rabatter vha. mine point.

Se pointsystemet som noget ingen, udover eksperten.dk's ejere, kan have fordel af pga. antal indlæg.

Eksperten.dk anses vel stadig herhjemme som det bedste forum for brugere med IT-problemer? Antallet af indlæg tæller selvfølgelig med i statistikkerne, men hvorfor ikke bidrage til at gøre det lidt mere seriøst ved at undlade personlige fejder af denne slags?

I bund og grund drejer det sig vel egentligt blot om at hælpe andre brugere med at finde vej i en tilsyneladende bundløs sump af PC-problemer.