Avatar billede den33 Nybegynder
23. oktober 2013 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kopiere en gpedit.msc fil til en anden computer.

Jeg har rodet det her problem det meste af dage.

Jeg har lavet mine brugers group policies på en maskine, og vil nu ha kopieret den policies over til resten af mine maskiner.

Men hver gang jeg vil åbne min gemte fil (låner_snapon.msc) på en ny maskine via mmc, for jeg en fejl.

failed to open the group policy object on this computer. you may not have appropriate rights.

Details:
No mapping between account names and security IDs was done.

Jeg er administrator på maskinen, har prøvet de fleste google løsninger, uden held.

Det er win7 og alle maskiner er ens.
Avatar billede den33 Nybegynder
23. oktober 2013 - 15:44 #2
ja, og kan ikke få denne her del til at virke.

http://www.frickelsoft.net/blog/?p=31 (link de referer til i dit link)

secedit /configure /db %temp%\temp.sdb /cfg yourcreated.inf

jeg få en fejl, den kan ikke finde min file.

Men jeg har heller ikke forstand på scripts/kommandoer.

Min kommando ser sådan her ud.

secedit /configure /db %temp%\temp.sdb /cfg låner_snapon.inf
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. oktober 2013 - 15:55 #3
Så vidt jeg er bekendt, så "kopiere" du ikke dine gruppe politikker ved blot at kopiere en MMC fra en maskine til en anden.

Men du burde godt kunne åbne gpedit.msc på begge maskiner.

Hvis du vil ekspotere og der efter impotere lokale gruppe politikker, kan du prøve at tage et kig her

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/2030e62e-a60d-442a-8455-647b569caffb/export-import-local-group-policy-objects

M.v.h
Christian
Microsoft Certified IT Professional
Avatar billede den33 Nybegynder
23. oktober 2013 - 16:15 #4
Jeg enig med dig.
Og har prøvet det som dit linket beskriver men der for jeg ikke  noget frem i min mmc.

Open %systemroot%\system32\grouppolicy\
Within this folder, there are two folders - "machine" and "user". Copy these to folders to the "%systemroot%\system32\grouppolicy - folder on the target machine.
Restart the machine or run GPUPDATE /force

Er det noget du har fået til at virke?
Avatar billede den33 Nybegynder
23. oktober 2013 - 19:45 #5
jeg bruger denne kommando
c:\windows\temp>secedit /configure /db %temp%\temp.sdb /cfg låner_snapon.inf

Men der for jeg denne fejl:

Fejl 1208: der opstod en udvidet fejl.....

Det virker som om at filen ikke har korrekte rettigeheder til at exesikvere sig selv.
Avatar billede den33 Nybegynder
28. marts 2014 - 10:01 #6
lukket