Avatar billede blazer Nybegynder
05. november 2013 - 14:31 Der er 12 kommentarer

Kan ikke tilgå websider i windows 7

Hej Eksperter.

Jeg har et underligt problem.
Alle mine Windows 7 maskiner på domain kan ikke tilgå eks. bt.dk eller dr.dk.

Sætter jeg en Windows XP maskine i samme netstik er der ingen problemer med at tilgå disse sider. Vi har ikke nogen blokering i vores webfiltrering til disse sites.

Nogen bud?
Avatar billede Blandy Praktikant
05. november 2013 - 14:41 #1
hvad hvis du prøver at tilgå hjemmesiderne på ip istedet? virker det?
Avatar billede blazer Nybegynder
05. november 2013 - 14:48 #2
Hej Blandy.

Nej, bt.dk har eks. 80.80.12.134

Når jeg kører en trace på bt.dk herfra: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/bt.dk

Får jeg 2 resultater:

1 hvor siden henviser til:http://www.spydk.dk/?gclid=CK6SyqzkzboCFZR4cAodvXYAxA

og 1 hvor den henviser til: http://teliam2m.cust.commerz.se/?gclid=CLS167rkzboCFad6cAodkUgAxA

MEGET mærkeligt.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. november 2013 - 14:51 #3
Glem ovenstående... Men nej til dit spørgsmål. Det var naturligvis bare reklame på IPtraceren's hjemmeside DOH.

Dr.dk @ 159.20.6.38 virker heller ikke på Windows 7 & 8 maskiner
Avatar billede myhomepage Nybegynder
05. november 2013 - 16:03 #4
Logger du på et domain når du starter computerne? Dvs. har du en server der kører Active Directory?
Avatar billede blazer Nybegynder
05. november 2013 - 16:05 #5
Yes. Det er korrekt. Jeg har tjekket om der skulle ligge nogen Group policy's i AD'et....men nej. Ikke nogen der blokerer for disse adresser. Og hvis jeg skulle ha' overset disse, burde de så ikke gælde for XP brugere også?
Avatar billede blazer Nybegynder
05. november 2013 - 16:05 #6
Nå...skulle være kommentar ikke svar!!
Avatar billede myhomepage Nybegynder
05. november 2013 - 16:36 #7
Hvis din forwarder er ok og du ikke selv har lavet noget dns, så ved jeg ikke hvad det kan være.
Avatar billede blazer Nybegynder
06. november 2013 - 08:11 #8
Forward lookup Zones er der ikke pillet ved, og ej heller DNS'en. Her er alt i skønneste orden.

Der kan ikke være DNSen det er galt med eftersom vi ikke kan tilgå siderne rent IP mæssigt, og eftersom windows XP maskinerne benytter samme DNS.

Andre bud?
Avatar billede cht22 Professor
06. november 2013 - 09:29 #9
Hvis der ellers bruges samme IP-opsætning og gateway, så kan jeg ikke give nogen forklaring på hvorfor det ikke virker på Windows 7 computerne.
Avatar billede blazer Nybegynder
06. november 2013 - 10:14 #10
Præcis. Det er 100 % det samme. Jeg fatter også hat af dette :-/
Avatar billede cht22 Professor
06. november 2013 - 15:08 #11
Der er vel ikke indtastet en proxy-server?
Avatar billede blazer Nybegynder
07. november 2013 - 11:39 #12
Nej, ingen Proxy's :-)