Avatar billede diablo1 Juniormester
05. november 2013 - 17:14 Der er 3 kommentarer

indirekte opslag i andet regneark (excel 2010)

Hej

Jeg har et regneark, fx c:\regneark\test.xlxs
I dette er en celle navngivet "info".

I et andet regneark fx "test2" står der "info" (altså navnet på cellen ) i celle a1
I celle b1 står:c:\regneark\test.xlxs

I celle c1 i regnearket test2, vil jeg gerne have vist indholdet af info cellen i c:\regneark\test.xlxs

er det noget med indirekte eller?
Avatar billede jens48 Ekspert
06. november 2013 - 20:59 #1
Indirekte virker kun, hvis det andet ark er åbent. Men ellers ser formelen således ud:
=INDIREKTE(B1&"!"&A1)

I B1 skal der kun stå navnet på det andet ark. Stien skal udelades.
Avatar billede diablo1 Juniormester
06. november 2013 - 23:33 #2
Er der ikke en løsning til ikke-åbne ark. Jeg skal lave en oversigt over ca. 200 arks indhold af info cellen - og jeg kan jo kun åbne 15 ark på een gang...?
Avatar billede jens48 Ekspert
07. november 2013 - 21:45 #3
Hvis du kar alle filnavne (inkl. sti) stående i kolonne B kan du bruge denne makro til at skrive info fra regnearkene i kolonne C:

Sub HentData()
Application.ScreenUpdating = False
For x = 1 To Range("B65536").End(xlUp).Row
Workbooks.Open Filename:=Cells(x, 2)
    Application.Goto Reference:="Info"
    Selection.Copy
    ActiveWorkbook.Close
    Cells(x, 3).Select
    ActiveSheet.Paste
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub