Avatar billede johwic Juniormester
08. november 2013 - 14:36 Der er 4 kommentarer

Windows 8.1 og diverse drev

Da 8.1 udkom opdaterede jeg min 10 mdr. gamle Acer bærbare, og siden er den begyndt at tænde og slukke for usb stikkene.

Har en ekstern harddisk koblet på, og den bliver der lukket for - for igen at blive åbnet. Altså som om der bliver tændt og slukket for strømmen i stikkene.

Kan der mon gøres noget, det er irreterende når man sidder og arbejder med filer.

Den gør det samme med DVD drevet.

For forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2013 - 15:27 #1
sandsynligvis i kontrolpanel/strømstyring.
usb-indstillinger / selektiv usb-afbrydelse - skal deaktiveres
Avatar billede johwic Juniormester
08. november 2013 - 15:57 #2
Har jeg ikke prøvet før...men lyder fornuftigt...forsøger lige og vender tilbage...!
Avatar billede johwic Juniormester
16. november 2013 - 16:51 #3
Det har virket lidt! Ret underligt kan man ca. hver halve time konstatere at strømmen tænder og slukker i samtlige usb stik + dvd drevet....

Måske kan man justere et andet sted også?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2013 - 17:16 #4
stadig avanceret strømstyring - slå alt med automatisk dvale osv fra - alt skal til 100% maks (inkl skærm), se i alle underpunkter.
Hvis det så virker, så kan du prøve at sætte lidt strømstyring til (fx skærmslukning) indtil fejlen kommer igen.
Jeg tror det er dvale/sleep/hibernate der har en indstilling på ½time uden brug - og når den aktiverer, så kommer den i tanke om, at den ikke må slå usb fra, og fortryder.

Hos mig var det nok med usb-styringen for at en intern backupdisk ikke slukkede (den er på sata, og ikke usb). Men så er der jo alle de andre parametre, jeg har pillet ved derinde...