Avatar billede jokeren77 Nybegynder
10. november 2013 - 20:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sessions virker ikke i IE

Hejsa,

sidder og kigger på nogle sider. Som er lavet korrekt, da de fungere for dem de er lavet for. De benytter Firefox og der har vi prøvet at ECHO $_SESSION['logon'] og den skriver 1 når brugeren er godkendt. Og hele siden fungere.

Når jeg prøver dette i IE, så skriver den $_SESSION['logon'] er tom, og når jeg rammer en side med krav om kode, så hopper den retur og melder at brugeren ikke er godkendt. Dette er kun i IE.

Nogen der har en ide?
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
10. november 2013 - 20:59 #1
kunne det måske være noget med cache? elelr noget, det er jo forskelligt fra browser tiil browser.
eventuelt kunne du sende os hele koden, så vi kan kigge på den.
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. november 2013 - 21:01 #2
Prøv en helt simpel kode som denne:

<?php
session_start();

if(!isset($_SESSION['test']))
  $_SESSION['test'] = 1;
else
  $_SESSION['test']++;

echo "Session test: " . $_SESSION['test'];
?>

Fortsætter den med at tælle op, er der noget i jeres kode som fejlen, alternativt (og usandsynligt) har I fået slået cookies fra i IE.
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
10. november 2013 - 21:04 #3
Jeg har prøvet at sætte koden ind:

<?php
session_start();

if(!isset($_SESSION['test']))
  $_SESSION['test'] = 1;
else
  $_SESSION['test']++;

echo "Session test: " . $_SESSION['test'];
?>

Resultat: Session test: 1

Den kommer ikke videre
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. november 2013 - 22:58 #4
Min fejl, jeg skulle måske lige have sagt, at du skal gå ind på siden flere gange. For hver gang du går ind på siden (Tryk F5), skulle den gerne stige med 1. Stiger tallet, virker dine sessions og du skal have fundet det sted i koden, hvor fejlen er. Men det kommer vi til om lidt :)
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
28. januar 2014 - 14:00 #5
må melde pas påå den her.....