Avatar billede slammer11 Novice
14. november 2013 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Reset af SSD harddisk.

Hej.

Jeg har en OCZ-agility3 ATA SSD harddisk som jeg gerne vil have resat, så jeg på ny kan instalere Windows 8 på den.

Men hvordan får jeg den resat?.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. november 2013 - 15:23 #1
Kommer lidt an på situationen. Hvis det er du har en windows 8 medie (Usb/dvd), skal du boote fra medie og formater din ssd der fra, og derefter i sammen sekvens installer windows 8.

Men er det korrekt, underforstået, at det er en ssd som ikke er født i din maskine? er det laptop eller desktop??

For hvis det er fulgt med, kan der være en recoverypartition, som du kan boote fra og installer dit OS, som det var da du fik den.

Men skal bruge lidt mere info som sagt.
Avatar billede slammer11 Novice
14. november 2013 - 16:55 #2
Hej og tak for svar.

Det er en ssd harddisk som jeg har brugt som primær boot disk. Det virkede fint. Kørte med Windows 8, 32 bit.

Har så forsøgt at "opgradere" til Windows 8, 64 bit. Af forskellige årsager, er det så ikke lige lykkedes.

Det jeg har brug for nu, er at få nulstillet ssd harddisken, så den altser bliver som da jeg fik den. Altser helt uden noget som helst på. Kan oplyse at det ikke bare hjælper at slette partionen.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2013 - 17:09 #3
med gparted kan du se og slette alle partitioner og så er den så dum som ny.
gparted er en cd/usb, som hentes og brændes/bootes, og det er ret simpelt at bruge.
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Avatar billede slammer11 Novice
14. november 2013 - 21:00 #4
Hej og tak for svar.

Desværrer virker den ikke lige her for mig.

Jeg har før i tiden bruge Partion Magic.

Findes der ikke et simpelt program, som kan få disken tilbage til fabriksindstillingerne?.
Avatar billede slammer11 Novice
14. november 2013 - 21:01 #5
Det må gi 15 point. Trods alt. :-)
Avatar billede slammer11 Novice
14. november 2013 - 21:02 #6
Ups. De kommer her. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 06:41 #7
Bare luk selv - med godartede er ikke sværere end partitioner magis, bare gratis.
Avatar billede slammer11 Novice
16. november 2013 - 06:52 #8
Tak.