Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 00:02 Der er 15 kommentarer

Netværksoperatørene forsvundet

Jeg åbnede min bærbare Acer aspire 5750g her til aften for at støve den af. Jeg har aldrig gjort det før, så ved ikke hvad jeg har lavet forkert. Men når jeg tænder computeren, er der intet internet, det er som om den har glemt at jeg havde et netværkskort, og jeg har åbnet den igen for at se om noget ikke var plaget ind. Tænd sluk knappen til det trådløse net virker heller ikke. Skal jeg bare installere driveren igen, eller er det fordi jeg har smadret neværkskortet? I hvert fald har jeg ondt i maven af nervøsitet, håber nogen har prøvet det samme, eller ved hvad der er galt :-(

Mvh Nanahund
Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 07:11 #1
Prøvede at installere driveren igen, men den siger, at devicen ikke er sat i. Da jeg unpluggede devicen for at støve maskinen af, var der en klisterting hvor der stod mb på, og den var jeg nødt til at tage væk, kan det være derfor?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2013 - 07:23 #2
Er det ikke Fn +F3 du har afbrudt?
Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 07:28 #3
Det ved jeg ikke. Dens plugin sted på motherboarded sad ved siden af pluginet til mine to usbporte til højre på computeren. Så det kan godt være :-( er det noget man bare kan tænde igen da?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2013 - 07:50 #4
Kører du kablet eller trådløst?
hvis kablet så er det stikket ved siden af strømforsyningen.
Avatar billede Juniormester
19. november 2013 - 07:55 #5
Du skal aldrig bruge en støvsuger, brug en blød pensel til at fjerne støv med.

Prøv at lukke og slukke computeren, og tag batteriet ud natten over.
Avatar billede Juniormester
19. november 2013 - 07:58 #6
PS: husk på anti statiske forhold; http://da.wikipedia.org/wiki/Antistatisk_materiale
Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 09:09 #7
Jeg brugte ikke det der antistatiske halløj, så måske det er ødelagt derfor. Men resten af computeren virker jo. Hvad skulle det hjælpe at lade den stå uden batteri? :-)
Det er min trådløse atheros adapter, som ikke virker. Mit kablede net virker :-)
Tak for de mange hjælpende svar indtil videre :-)
Avatar billede Juniormester
19. november 2013 - 09:16 #8
Har du mulighed for at teste din adapter på en anden enhed?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2013 - 09:21 #9
Har du været inde i enhedshåndteringen og set om du har manglende drivere eller du har deaktiveret driveren?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2013 - 09:22 #10
Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 09:35 #11
Nej det har jeg desværre ikke mulighed for. Jeg ved at driveren ikke er problemet, installerede den nemlig igen i morges, og da sagde den at adapteren ikke var tilkoblet :-(
Jeg tror jeg betaler en tekniker for at se på den i stedet, jeg er ikke dygtig nok :-p
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2013 - 09:38 #12
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. november 2013 - 09:50 #13
Ja min første indskydelse er at du har fået deaktiveret wifi.

hold fn knappen nede og tryk på F3.

vis ik det virker så kan du få fat i en teknikker. vis du bor i Struer området så kontakt os gerne :o)
Avatar billede Nanahund Nybegynder
19. november 2013 - 11:18 #14
Det er ikke det med fn f3, har jeg prøvet :-(
Jeg kan ikke åbne dit link desværre :-(
Avatar billede allanbn Nybegynder
19. november 2013 - 22:22 #15
nogle maskiner har en skyde knap/ kontakt som regel monteret på fronten, tjek hele vejen rundt.