Avatar billede fkhansen Novice
19. november 2013 - 09:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vpn problem

Jeg har windows 8, og bruger en vpn tunnel til arbejde.
Det fungerer fint, bortset fra at den almindelige internet adgang bliver begrænset, og jeg derfor ikke kan hente mail, eller gå på nettet.
Er det normalt, eller er det forkert opsat.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. november 2013 - 09:54 #1
Det er nogen lunde normalt da du nu køre alt gennem din VPN (du går på nettet gennem vpn og bruger din arbejds ip)

Du kan i nogen tilfælde godt lave en opsætning der gør du kan sende interessant trafik gennem VPN og alt andet udenom men det vil jeg ikke komme ind på her.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. november 2013 - 19:22 #2
Hej.

  Det du efterlyser hedder "split-tunnelig" og lader internet-trafik køre udenfor VPN-tunnelen og alt andet pakkes i VPN'en. Det er under alle omstændigheder noget, admin af VPN-koncentratoren styrer.

  Generelt er det ikke noget, en ansvarlig admin bør tillade, med mindre han mener at kunne kontrollere sikkerheden på PC'en med andre midler (policies m.v.).

De bedste hilsner