Avatar billede peet_dk Novice
19. november 2013 - 11:54 Der er 1 løsning

Makro til grundlag for filter i rapport

Hej

Er dette muligt? Er nybegynder og har en eksisterende database jeg lige skal rette lidt til i....

I Access 2010 har jeg en database med tilhørende rapport...

Inde på selve rapporten kan jeg fint lave filtre ved at stille mig på det felt jeg ønsker skal filteres også ellers bruge en masse wildcards, eks. ***1_**_ , ***2_**_ Det fungere fint.

Er det muligt at få de funktioner over i nogle knapper man kan trykke på i en "form"? Evt. en knap hvor man kan vælge XXX*_**_ eller YYY*_**_ og i samme knap mulighed for at vælge ***1_**_ og ***2_**_
Avatar billede mugs Novice
19. november 2013 - 13:46 #1
Hvis du har sat filter på formularen, kan du udskrive rapporten med denne med kode:

If Me.FilterOn = False Then
MsgBox "Der er ikke sat filter på formularen." & vbNewLine & "Procedüren forlades."
Exit Sub
Else
DoCmd.OpenReport "Rapport1", acViewPreview, , Me.Filter
End If