Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
22. november 2013 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

(betinget) formatering af "koordinat tabel"

Synes jo at Excel er helt fantastisk, og jeg er i tvivl om mit liv er langt nok til at lære det hele :).

Men,kan Excel klare at formatere et Koordinat tabel/skema hvor den vandrette aksel består af en række modtagere, og den lodrette består af samme navne men som afsendere.

I skemaet er der en masse værdier, hvor jeg forestiller mig at få markeret den højeste værdi for hver.
Men hver afsender må kun benyttes én gang, ligesom hver modtager kun må benyttes én gang.

Dernæst skal tabellen oversættes til at der blot er en kolonne der hedder Afsender og en der hedder modtager.
Her skal listes de bedste "match".

Eksempel:

Afsender:                  Modtager:        Værdi:

A                          B                  100
D                          A                  300
E                          D                  400
C                          E                  500

Har jeg spændt buen for hårdt ?
Avatar billede finb Ekspert
23. november 2013 - 13:08 #1
vha. Datavalidering kan du undgå mere end een værdi vandret/lodret
og
vha. Betinget formattering kan du fremhæve MAKS-værdierne.
Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
02. januar 2015 - 19:19 #2
Takker !
Avatar billede finb Ekspert
05. januar 2015 - 12:53 #3
Hej Jimmy,
du gav dig selv point,
opret et nyt spørgsmål, der hedder:
"Point til finb"
så svarer jeg på det, og jeg
får pointene
Godt Nytår ?