Avatar billede SweetLioness Juniormester
27. november 2013 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min bærbare har mistet lyset i skærmen

For et års tid siden mistede min ældste bærbare lyset i skærmen, men jeg kunne stadig se og høre at den starter op så jeg tilkoblede en gammel stor mac via hdmi stik og det funktionerede fint...lige indtil:
For 1 måned siden fik jeg foræret en ikke særligt god/ikke særligt dyr fladskærm, og var glad for at slippe for den store gammeldags skærm
I morges skulle jeg ud til en og arbejde og tog den bærbare med, koblede den til en anden skærm... ikke noget hul igennem!
Da jeg kom hjem koblede jeg min egen (nye) fladskærm til, intet resultat!
Jeg har tjekket skærmen på en anden bærbar. Den ER i orden!
Så har jeg til- og frakoblet skærmen, stadig intet billede

Så jeg er overbevist om at det er indgangen der er gået, somehow???
Jeg har tjekket stikket for skidt og bøjede ben - intet
Jeg har brugt funktionstast/pil og enter - uden resultat
HD fungerer stadig...

Jeg skal aflevere filer og billeder til trykker mandag morgen
Maskinen er den eneste jeg har Photoshop og Indesign på, så jeg er ret ulykkelig (jeg har de fleste billedfiler på en xtern HD)

Er der nogen MULIG måde hvorpå man kan få skærmbillede på den HD som indeholder mine to vigtigste programmer: CS3 InDesign/PhotoShop
Jeg har ikke råd til nye pgm, har knapt råd til en ny comp
Er der nogen der kan sprede lidt julelys og fortælle mig at der er noget at gøre (selvom jeg selv ikke mere tror på det;( )
Kan man sætte skærm på via USB?

Mange gode hilsner
vibeke b 23252762
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. november 2013 - 05:43 #1
du har prøvet Fn +anden tast. Men hvad med Win og P mener du her har en mulighed for at tvinge den til forskellige former for skærm billeder på ekstern skærm
Avatar billede Antlars Novice
28. november 2013 - 09:00 #2
Du kommer nok ikke uden om rep./udskiftning af grafikkort.

-Men det er ikke mange oplysninger du giver om den bærbare (navn og modelnr.). Det kunne jo være at der sad en med speciel viden om netop denne.
Avatar billede SweetLioness Juniormester
28. november 2013 - 11:07 #3
lenovo model 0768
3000 N100
windows XP
Grafikkortet har det fint (når jeg holder skærmen på en bestemt måde kan jeg se at alt er der der inden bag alt det manglende lys) - det er KUN lyset der er gået og HDMI stikket til den xterne skærm gik ??? så i går:
der er intet liv mellem stikket og skærmen
Skærmen er prøvet på anden computer så stik og kabel fra xtern skærm fungerer osse fint
Tak for din tid og interesse - er meget taknemmelig!!!
Avatar billede SweetLioness Juniormester
28. november 2013 - 11:08 #4
Jeg er vist ikke så god til at finde ud af om jeg skal svare eller kommentere ,)
Avatar billede SweetLioness Juniormester
28. november 2013 - 11:12 #5
Ved ikke rigtig hvad du mener med win?
Men er meget interesseret i dit forslag
Tak fordi du gider ;)
Avatar billede Antlars Novice
28. november 2013 - 13:59 #6
Der menes Windowstasten (den med "flaget" på til venstre for mellemrumstangenten). -Men det hjælper jo kun hvis du kan aflæse din skærm.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at geninstallere driveren til dit display.
Du finder den her: http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS002913
Avatar billede SweetLioness Juniormester
28. november 2013 - 18:23 #7
1000 tak for hjælpen
Du hører, hvis det virker!!!!

Jeg vil prøve at se om  jeg kan komme til at se displayet ved en bestemt vinkel
Og hvis det lykkes...at få installeret driveren

//vibeke b
Avatar billede SweetLioness Juniormester
12. december 2013 - 00:57 #8
Jeg skiftede HD over i en anden maskine - dety virkede i 1 døgn, så mistede den HD og jeg tålmodigheden

Tak for jeres altid gavmilde hjælp

vibeke b