Avatar billede bakhud Nybegynder
28. november 2013 - 05:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session Timeout

Hej Alle
Jeg har et seriøst problem med at sætte Session Timeout på vores website. Timeout skal være på 9 timer. Vi kører Windows Server 2008 med iis 7. Der er 3 websites på server, jeg har sat samtlige session states timeout til 560 min. Rettet i machine.config så alle kan have deres egen web config o.s.v
Har også sat timeout på root til det samme, men lige meget hvad jeg gør hopper den ud af session efter de standard 20 min. Så aner ikke mine levende råd nu, kan ikke finde flere steder hvor det er sat til 20 min.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. november 2013 - 07:40 #1
Er det "asp" session du retter eller er det ren IIS timeout du retter du i?

Fandt denne som første hit på google: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725820(v=ws.10).aspx
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2013 - 09:20 #2
Prøv først at sætte timeout til 1 minut og se om indstillingen i det hele taget bliver læst. Kontroller samtidig hvad timeout på application pool er for den kan sagtens dø selvom der er levende sessions (så længe de ikke foretager sig noget).
Avatar billede jokkejensen Novice
28. november 2013 - 11:02 #3
Ja hvis app pool recycler ryger alle sessions, men noget tyder på det er et intranet/admin site (en arbejdsdag, 9 timer) hvorfor windows auth kunne være en helt 4. mulighed.

Ønsker du at brændslukke indtil fejlen er fundet, kan du bare asynkront kalde en tilfældig side hvert 19 minut 28 gange :)
Avatar billede bakhud Nybegynder
28. november 2013 - 17:34 #4
Jakobdo: Jep har jeg også været igennem. Begge dele.
Keysersoze: Application pools er sat til samme timeout og ja ved at hvis de dør så alle session også men kan intet se i event viewer at de skulle dø, får ingen fejl.
jokkejensen: Webserver styrer både intranet og internet, vi har kunder der også bruger noget indtastning udefra.
Prøver lige at sætte det hele til 2 min og ser hvad der så sker.
Avatar billede cht22 Professor
28. november 2013 - 18:31 #5
Du kan ændre det ved at indsætte dette i toppen af dine sider:

<%
Session.Timeout = 560
%>

Eventuelt ved at hente det som include i dine sider:

<!--#include file="Inc_standard.asp"-->
Avatar billede jokkejensen Novice
28. november 2013 - 21:40 #6
Ouch, du må ikke sætte et "besøgt" websites session levetid til 9 timer, eller så forstår jeg godt det driller for dig.

sæt først en app pool for hvert websiite
tjek Windows log for recycles
hver app pool har hver sin proces i taskmgr
tjek hvornår de recykler
Avatar billede bakhud Nybegynder
30. november 2013 - 21:50 #7
Takker for gode forslag, fandt ud af at hvis jeg også satte Forms timeout til samme så virker det.