Avatar billede Syska Mester
03. december 2013 - 00:08 Der er 3 kommentarer

Hvordan håndtere Spotify sine data lokalt?

Hej,

Spørgsmålet er egentlig meget simpelt synes jeg. Hvordan håndtere tjenester som Spotity deres musik hvis brugeren henter det ned til offline brug eller bare når de cacher det, så man er fri for at stream hele tiden.

Jeg bruger selv YouMusik og kom til at tænke over hvordan de gør ...

Fandt så også dette link: http://gizmodo.com/you-can-download-any-spotify-song-as-an-mp3-with-this-c-494493386 - Men det synes jeg jo næsten er klart hvis de ikke har noget kryptering på. Hullet er sikkert også lukket. Ikke noget jeg har prøvet.

Men er mere interesseret i hvordan man eventuelt kan gøre det, hvis man ville lave noget tilsvarende med andre typer filer.

Det skal jo også være sådan at man ikke kan åbne det igen hvis f.eks ens Abbonement udløber ... så krypterings nøglen kan jo ikke være ens password. Da man jo også kan ændre det.

Det kan vel som sådan heller ikke være noget der udløber, da det vel vil gøre data på computeren corrupt, når man så får en ny nøgle, da jeg ikke antager man bare kan ændre krypteringsnøglen.

WTF ... der må være noget helt elementært jeg har overset her.
Avatar billede Syska Mester
03. december 2013 - 10:11 #2
Troede faktisk de havde en custom løsning ... ved ikke hvorfor.

Men jeg må da lige læse lidt om det.
Avatar billede chalde Seniormester
03. december 2013 - 10:26 #3