Avatar billede bruno1 Novice
04. december 2013 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

(vlookup) Virker engelske formularer på dansk excel?

hej jeg forsøger at sammenligne 2 kolonner og få excel til at lave en ny kolonne med de resultater der er identiske og i samme rækkefølge som kolonne b.

Jeg leder primært på engelske sider efter at have opgivet de danske og er faldet over denne som lyder som det jeg skal bruge men kan ikke få den formel til at virke - jeg har også prøvet med en dansk udgave

ENG - =vlookup(A1,$B$1:$B$30,1,false)
DK - =LOPSLAG(A1,$B$1:$B$30,1,false) ELLER =LOPSLAG(A1,$B$1:$B$30,1,falsk)

Jeg får at vide at formlen indeholder fejl...
Alle andre på forummet kan få det til at virke men jeg får fejl hver gang, virker det hos jer?

SPØRGSMÅLET
I want compare the two columns below and getout the differnce into third column
aab1234 abc1234 aab1234
abc1234 cde3455 adc3456
adc3456 wer4567 wer4567
cde3455 asd4567 asd4567

SVARET
If you want to look at a value in column A1 and see if it is in column B1 to B30 for example then you need to type the following formula into cell C1:

=vlookup(A1,$B$1:$B$30,1,false)

This will then show the value in cell A1 if it is in column B or #N/A if the value in cell A1 is not in column B.

You can then copy down the formula in cell C1 and then it will look for the value in A2, then A3 and so on.

Håber i kan hjælpe da jeg er ved at blive skør over ikke at kunne få det til at virke!
04. december 2013 - 14:20 #1
På dansk skal du bruge semikolon i stedet for komma:

=LOPSLAG(A1;$B$1:$B$30;1;falsk)
Avatar billede bruno1 Novice
04. december 2013 - 14:37 #2
Tak for det erikjuul det virkede!

Du får points

Hvis du er skrap til det med vlookup ol. kan du så evt se på mit opslag hvor jeg skal bruge formlen. http://www.eksperten.dk/spm/988691

den formel herfra gør ikke helt det jeg ønsker, desværre :-/
04. december 2013 - 16:24 #3
Så vidt jeg kan se, kan du ikke bruge LOPSLAG() til den opgave.

Skal det vises præcist som du har beskrevet det, er der ingen vej uden om en VBA-løsning - som det også allerede er nævnt i spørgsmålet.