Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
09. december 2013 - 23:49 Der er 1 kommentar

Problem med ét trådløst netværk

Hej,

Jeg har et underligt problem med mit trådløse netværk herhjemme. Vi har diverse computere både bærbare og stationære, samt andet elektronik, som bruger det trådløse netværk dagligt uden problemer.
Problemet ligger i, at én bærbar og én stationær har store problemer med, at logge på det trådløse netværk. Det kunne de engang uden problemer. Det sker at de kan komme på det trådløse netværk, men det er sjældent. Både bærbaren og stationæren har Win7 og kører fint med kabel og den bærbare kan logge på trådløst netværk andre steder. Begge computere kan godt tilslutte det trådløse netværk, men der står bare "identificerer netværk" uden der sker mere. Når fejlfinding køres kommer den bare frem og siger, at problemet ikke kan løses/findes.
Nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes?
Avatar billede jebo Novice
02. januar 2014 - 21:13 #1
Jeg tænker, at de to pc'ere, der sjældent er på nettet, har lagret nogle IP-adresser, som efter nogle dage er "blevet overtaget" af de andre enheder, der er oftere på netværket. IP-adresserne bliver givetvis tildelt af routeren efter behov.
Når du så tænder en af de "sjældne" pc'ere, vil de forsøge at få adgang med den lagrede IP-adresse, der i mellemtiden er tildelt andetsteds. Derfor vil du få meldingen "identificerer netværk".
Du kan sikkert løse problemet ved at nulstille de sjældne pc'eres IP-adresser.
Du skal gøre sådan:
Gå til start og i søgefeltet skriver du "cmd" og trykker enter
Der kommer en boks op, hvor markøren står og venter
skriv nu "ipconfig /release" (uden anførselstegn) og tryk på enter
vent til markøren igen står og venter
skriv så "ipconfig /renew" og tryk på enter
skriv "exit" og tryk på enter.
Boksen forsvinder
Genstart pc'en
Herefter bør pc'en kunne logge på netværket med nytildelt ip-adresse.