Avatar billede mortensen Nybegynder
10. december 2013 - 01:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV-LCD-Hitachi-Farveproblem-Fabriksindstilling måske ?

TV er træt af at vise de rigtige farver og trækker skygger af farverne. Det har stået stille et stykke tid, men kabler er tjecket og fungerer fint på andet tv.
Tekst vises skarpt (i s/h). Men ligeså snart det handler om farver i billeder er det galt (dvs hele tiden). Og det uanset hvilken indgang jeg jeg benytter (scart/hdmi) og hvilken signalkilde. Parabol-box (viasat), kabelTV eller PC.

Alle gir et syret billede (så jeg kan godt pakke de 'lyserøde' piller væk fra '68), dog i noget mørkere nuancer.

Tak for at du har læst hertil ;)
HITACHI L32A01 A LCD vil ikke gengive de rigtige farver.
For mørkt og det er som om den blå dominerer, og alle farver trækker skygger efter sig selv.
Men al text står fast og roligt.

Er der mon et klogt menneske der kan hjælpe mig ?

Jeg har manual, men den beskriver ikke, hvordan jeg skaffer fabriksindstillinger (ved heller ikke om det vil hjælpe).
Jeg kan gå i indstillinger og markere 'auto' under instillinger dog uden positivt resultat.

Den har været fjernet fra strøm mens jeg har holdt power-knappen inde i flere minutter.

Er der nogle kloge hoveder der vil være venlige at komme med et bud. Please.

Mvh Andy
Avatar billede mortensen Nybegynder
08. februar 2014 - 05:23 #1
Har desværre ikke modtaget respons så må lukke igen. Men gir den lige et pare dage til, er det selve skærmen der er defekt eller en løs forbindelse. Æv. Ønsker alle en god weekend.
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. marts 2014 - 14:48 #2
lukker uden svar.