Avatar billede Jakie Juniormester
16. december 2013 - 20:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er muligt at hente indhold af et javascript fra en anden side?

Hej Eksperter?

Er det muligt, ligesom dom html, at hente indholdet fra et javascript fra en anden hjemmeside, og evt. hvordan kan man gøre dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2013 - 20:37 #1
indhold? du kan hente kildetekst en gang for alle, og så køre det på dit site. Serversiden ved ikke hvad bruger indtaster, og det er brugerens egen browser, der kører scriptet, så data ligger lokalt hos bruger - disse data får du ikke fat i legalt.
Avatar billede Jakie Juniormester
16. december 2013 - 20:44 #2
Ligesom du kan hente igennem html dom noget indhold i et div element fra en anden hjemmeside, er det så også muligt at hente indholdet i et script?

Gav det bedre mening?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2013 - 20:55 #3
indholdet er vel det, som bruger taster ind - det ligger kun på brugers maskine/browser og kommer aldrig længere.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2013 - 21:07 #4
Hvis ikke det er javascriptet i sig selv du skal bruge - hvad præcist er det så for noget indhold?
Avatar billede Jakie Juniormester
16. december 2013 - 21:12 #5
Som bruger taster ind?

Det jeg gerne vil hente kun fx se sådan her ud:
<script type="text/javascript">
  window.TestData = [{"hit":"4.412","age"}]</script>

Jeg skal så have et cronjob, der henter det automatisk. Det er IKKE min egen hjemmeside, men en anden hjemmeside, der har det og kan kun ses igennem kildekode. Som eksakvering i browseren ser dataenene helt anderledes ud.

Men jeg vil gerne hente dataenene i scriptet til min hjemmeside.
Avatar billede Jakie Juniormester
18. december 2013 - 13:17 #6
æll