Avatar billede max33 Nybegynder
17. december 2013 - 10:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kopier alle filer og mapper med wget

Hej

Vil gerne hente alle filer og mapper med wget

Men kan ikke finde ud af hvordan jeg får mapperne med.
Avatar billede mfalck Praktikant
17. december 2013 - 10:42 #1
har du prøvet med wget -r (recursive) eller wget -m (mirror) på din url?
Avatar billede mfalck Praktikant
17. december 2013 - 10:48 #2
fx:

# wget -r http://www.dr.dk

(jeg afbrød den igen efter noget tid)

# ls -rtl  www.dr.dk/
totalt 168
-rw-r--r-- 1 root root  1019 jul  2 15:09 robots.txt
-rw-r--r-- 1 root root 127944 dec 17 10:46 index.html
drwxr-xr-x 2 root root  4096 dec 17 10:46 sporten
drwxr-xr-x 8 root root  4096 dec 17 10:46 nyheder
drwxr-xr-x 3 root root  4096 dec 17 10:46 Forside
drwxr-xr-x 4 root root  4096 dec 17 10:46 assets
drwxr-xr-x 4 root root  4096 dec 17 10:46 tv
drwxr-xr-x 3 root root  4096 dec 17 10:46 radio
drwxr-xr-x 2 root root  4096 dec 17 10:46 podcast
drwxr-xr-x 2 root root  4096 dec 17 10:46 bonanza
Avatar billede max33 Nybegynder
17. december 2013 - 10:51 #3
#1 begge tager undermapper med, men også hele stien, hvilket jeg ikke er interesseret i.

ftp.test.dk/abc/def/indhold/*

når jeg bruger -r og -m kommer mappestrukturen "test.dk", "abc", "def", "indhold" med over.

Vil bare have det der ligger i "indhold"
Avatar billede mfalck Praktikant
17. december 2013 - 11:05 #4
du kan bruge

-nd

Do not create a hierarchy of directories when retrieving recursively.  With this option turned on, all files will get saved to the current directory, without clobbering (if a name shows up more than once, the filenames will get extensions .n).

eller
-nH
          Disable generation of host-prefixed directories.  By default, invoking Wget with -r http://fly.srk.fer.hr/ will create a structure of directories beginning with fly.srk.fer.hr/.  This option disables such behavior.
Avatar billede max33 Nybegynder
17. december 2013 - 11:21 #5
-nd så kommer stien og mapperne ikke med

-nH så kommer både stien og mapperne med
Avatar billede mfalck Praktikant
17. december 2013 - 11:44 #6
Ok - jeg tror at jeg ved hvad du vil - er det som nedenstående:

--cut-dirs=number
          Ignore number directory components.  This is useful for getting a fine-grained control over the directory where recursive retrieval will be saved.

Take, for example, the directory at
ftp://ftp.xemacs.org/pub/xemacs/.  If you retrieve it with -r, it will be saved locally under ftp.xemacs.org/pub/xemacs/.  While the -nH option can remove the ftp.xemacs.org/ part, you are still stuck with pub/xemacs.  This is where --cut-dirs comes in handy; it makes Wget not "see" number remote directory components.  Here are several examples of how --cut-dirs option works.

No options        -> ftp.xemacs.org/pub/xemacs/
-nH              -> pub/xemacs/
-nH --cut-dirs=1  -> xemacs/
-nH --cut-dirs=2  -> .
--cut-dirs=1      -> ftp.xemacs.org/xemacs/
                  ...

If you just want to get rid of the directory structure, this option is similar to a combination of -nd and -P.  However, unlike -nd, --cut-dirs does not lose with subdirectories---for instance, with -nH --cut-dirs=1, a beta/ subdirectory will be placed to xemacs/beta, as one would expect.
Avatar billede max33 Nybegynder
17. december 2013 - 11:56 #7
så tror jeg det virker med:

-m -nH --cut-dirs=3

Tak for hjælpen, kom med et svar...
Avatar billede mfalck Praktikant
17. december 2013 - 12:18 #8
ok godt at høre