Avatar billede mabey Nybegynder
17. december 2013 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

InDesign / hyperlinks til email virker ikke på thunderbird

Hej

Jeg sidder med en brochure i InDesign. Jeg har sat en række hyperlinks ind. Det er dog kun dem til hjemmesider der virker - ikke dem til emails.

Jeg har haft en til at teste det på sin Mac og der virker det hele tilsyneladende fint. Jeg bruger selv Mozilla Thunderbird og mener derfor at problemet ligger der. Jeg ved bare ikke hvad jeg kan gøre ved det. Det skulle jo gerne virke hos alle...

Er der en der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
mabey
Avatar billede bas Forsker
17. december 2013 - 16:43 #1
Hej

Kan man se den bagvedliggende html i InDesign?
Og Thunderbird er sat som dit standardprogram i Windows?
Avatar billede mabey Nybegynder
17. december 2013 - 17:04 #2
Hej

Altså, jeg eksporterer det som en PDF fil. Så umiddelbart ingen html?

Thunderbird er sat som standardprogram i windows.
Avatar billede mabey Nybegynder
17. december 2013 - 17:08 #3
Jeg eksporterede det lige som html, åbnede det med Chrome og der virkede linket sjovt nok fint.
Avatar billede bas Forsker
17. december 2013 - 17:14 #4
Bruger du Firefox som Browser?
https://support.mozilla.org/da/questions/755164

Åbner Thunderbird fint, hvis du klikker påmail links (mailto) på andre hjemmesider?
Avatar billede mabey Nybegynder
17. december 2013 - 17:18 #5
Nej, jeg bruger Chrome som standard.

Ja, når jeg besøger andre hjemmesider så popper mailen fint op.
Avatar billede bas Forsker
17. december 2013 - 17:30 #6
Hmm, jeg skal skal lige være med.. du har et PDF dokument med et mailto mail link i?
Og når du klikker på linket sker der intet?

Du kan evt. prøve at se, om nedenstående giver dig noget.

http://stackoverflow.com/questions/19645355/mailto-links-in-pdf-not-working-in-chromes-pdf-viewer
Avatar billede mabey Nybegynder
17. december 2013 - 17:59 #7
Det er korrekt.

Jeg har lavet en brochure i InDesign, eksporterer til pdf og derfra har jeg problemer med at åbne de mailto links jeg har lagt i dokumentet.

pdf'en ligger på pc'en. Guiden du linker til, er når du åbner et pdf dokument i en chrome browser.

Men tak alligevel. :-)
Avatar billede bas Forsker
17. december 2013 - 18:26 #8
Måske kan jeg teste det?
Jeg har Windows 7, Thunderbird og Firefox.
mploug@pc.dk
Avatar billede bas Forsker
18. december 2013 - 17:49 #9
Fra http://forums.adobe.com/message/3610561 :

I found a way to make this work.

It boils down to setting Thunderbird as default in a very specific way - even if you think it already is the default, it will only work in this way. I'm using Windows 7 Profssional and Acrobat Pro 9.0.

Here' how: Start > Default Programs > Set program access and computer  defaults > Custom (expand this) > Choose a default e-mail program

Then, click on 'Thunderbird'. - 'Use my current email program' won't do it, even if Thunderbird is already your default.

I can now email my pdf documents from Acrobat.