Avatar billede suksuksuk Novice
17. december 2013 - 16:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på afkrydsningsfelt Excel 2007

Jeg har prøvet at indsætte et afkrydsningsfelt i en celle, men får kun en lille bitte boks frem der fylder ca. 20% af selve cellen. Hvordan ændrer jeg på størrelsen af selve afkrydsningsfeltet? Jeg har prøvet at hive og trække i den, men det ændrer kun på den usynlige celler checkboxen ligger i.....håber det giver mening!
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2013 - 18:24 #1
Det tror jeg ikke du kan ændre ved.
Skal der skrives i selve cellen?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2013 - 07:18 #2
Enig i hvad supertekst skriver i første linje.

Hvis du kan leve med at sætte zoom til for eksempel 200%, er det måske en mulighed?
Avatar billede suksuksuk Novice
18. december 2013 - 10:02 #3
Der skal ikke skrives noget, jeg har bare brug for at man kan vinge noget af - jeg prøver med med noget zoom, det var måske en mulighed...
Avatar billede suksuksuk Novice
18. december 2013 - 10:05 #4
Det var det så ikke - den gør kun den omringende boks større, mens selve afkrydsningsfeltet forbliver småt.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. december 2013 - 10:34 #5
Kunne det måske gøres med en farve eller X, når der klikkes?
Er der kun tale om en celle?
Avatar billede suksuksuk Novice
18. december 2013 - 10:42 #6
Ja et X ville også være fint, der er tale om en enkeltstående celle,  men flere celler på samme ark.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. december 2013 - 11:07 #7
Ok - har ikke rigtig tid p.t. - måske andre tager over..
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2013 - 11:53 #8
Du kan prøve at se om vedhæftede kan give inspiration.

Hans

http://gupl.dk/705441/
Avatar billede suksuksuk Novice
18. december 2013 - 12:06 #9
Se det var jo en rigtig god løsning, men når jeg kopierer det over i mit ark kommer X'et ikke med - hvad gør jeg forkert der?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2013 - 16:32 #10
Du skal have den formel med der står i celle D6.
AA1 refererer til cellekæde som du kan se ved at højreklikke på afkrysningsfeltet, Formater kontrolelement. Cellekæde kan selvfølgelig være en anden celle end AA1, men det skal bare afspejle sig i formlen i D6.
Avatar billede suksuksuk Novice
18. december 2013 - 22:43 #11
Jeg har alt med, og alligevel dukker det pokkers kryds ikke op. Jeg har formlen =$AA$1 stående og jeg kan fint krydse af men alligevel udebliver X'et. Kan man iøvrigt senere hen "skjule" det lille afkrydsningsfelt således at det kun er X'et der dukker op?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. december 2013 - 00:16 #12
Hvis du har forholdsvis få afkrydsningsfelter kan du måske bruge denne. Afkrydsningsfeltet starter en lille makro, som farver det grønt, hvis det er afkrydset, ellers rødt.
http://gupl.dk/705464/
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2013 - 06:57 #13
Du har alt med skriver du.

Har du den formel med der står i D6 og som lyder:

=HVIS(AA1=SAND;"X";"")

(hvis du har problemer med at komme i celle D6, så vælg for eksempel celle D4, brug pil ned to gange og indsæt HVIS-formlen.

Har du højreklikket på afkrydsningsfeltet sådan at der kommer en liste hvor det nederst står: "Formater kontrolelement"

Har du sikret dig, at der i feltet cellekæde står: $AA$1?

Hvis du har, så skal det virke.

Til dit sidste sprørgsmål: Det kan du godt, men så skal du på anden måde gøre et eller andet som kan frembringe SAND/FALSK eller 1/0 i AA1 (eller et andet sted). Du bliver jo nødt til at gøre et eller andet for at Excel kan vide om der skal sættes et kryds eller ej. Hvis ikke det er svar, må du forklare nærmere, hvad det er du mener.
Avatar billede suksuksuk Novice
23. december 2013 - 21:47 #14
Tak! Det var lige præcis HVIS formlen der manglede - den var ikke synlig i første omgang, men først da jeg brugte piletasterne til at komme ind i feltet! Vil du smide et svar?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2013 - 10:19 #15
OK.
Hans