Avatar billede badal Nybegynder
20. december 2013 - 11:39 Der er 2 kommentarer

Opdatering af FreeBSD

Hej
Jeg har en freebsd server kørende med apache og et par php sites.

Vores normale system administrator er der så jeg har fået til at opdateret serveren. Det drejer sig om sikkerhedspathces osv.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej? Burde nedenstående ikke være nok:

# freebsd-update fetch
# freebsd-update install
# reboot
# freebsd-update install
# reboot

Jeg er ikke super ekspert i freebsd.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
20. december 2013 - 12:02 #1
hejsa
sikkerheds patches kan klares med
# freebsd-update fetch
# freebsd-update install

du kan læse en masse om det her
http://www.freebsd.org/doc/handbook/updating-upgrading-freebsdupdate.html
Avatar billede badal Nybegynder
21. december 2013 - 22:06 #2
hejsa

takker for svaret. Det er egentlig kun sikkerhedsupdates jeg er interesseret i.

Er det harmløst at køre sikkherhedsupdates? Jeg har en server med mysql, php og apache. blot med 4 sites.

Her tænker jeg på om det vil være så nemt som at download install og så installere og reboot. Og det er så det?

Eller kan jeg komme ud for at der er noget der skal konfigures om?

Jeg kan se at det freebsd version 7.2 jeg benytter.