Avatar billede htmlkongen Novice
27. december 2013 - 23:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Accept af Cookies?

Kan man ikke få en app til Chrome som bare accepterer alle Cookie efterspørgsler? %"¤&%#2%&#"# irriterende at skulle acceptere alle cookies hele tiden. Kan man ikke få en JA - ACCEPTER NU BARE-app?
Avatar billede repox Seniormester
28. december 2013 - 07:17 #1
Eftersom at implementeringen af løsninger på cookie-loven kommer i så mange forskellige variationer må svaret næsten bare være nej - det findes ikke.

Havde der været en standard for implementering, havde det dog nok væretcmuligt.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 12:15 #2
Er det til mobil eller desktop?

Grunden til at du ser cookie information på alle sider skyldes et lovkrav fra EU. Så vidt vides findes der ikke nogen automatiseret genvej til at undgå dem.

Personligt surfter jeg bare uden at gøre noget ved dem, de blokere jo ikke for hjemmesiden.
Avatar billede repox Seniormester
28. december 2013 - 12:40 #3
#2
Hvorfor har du lagt et svar, når du ikke besvarer OP's spørgsmål?
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 13:00 #4
Der ligger et svar da jeg bestem syntes jeg besvarer spørgsmålet.

Hvis du læser "Så vidt vides findes der ikke nogen automatiseret genvej til at undgå dem" - der kunne også have stået bare have stået "Nej".
Avatar billede repox Seniormester
28. december 2013 - 13:33 #5
Beklager - jeg læste dit spørgsmål og så igangsætning af forklaring om loven.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 14:22 #6
#htmlkongen ;"acceptere alle cookies hele tiden"
Du ved forhåbentlig, at coocies ikke bare er til hjælp, men at de er deciderede spion programmer, som spionerer på dig, uanset hvor på nettet du er? Det fremgår også af teksten. som dukker op for neden. Og ja den er irriterende.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 14:27 #7
Nu har man altid brug cookies, så de sider du besøger jævnligt har du sikkert allerede en cookie fra. Det nye er bare at siderne som sætter cookies nu skal gøre brugeren opmærksom på det jf. den nye lov bestemt af EU - læs mere her: http://erhvervsstyrelsen.dk/hvem-er-omfattet-af-cookiereglerne
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 15:01 #8
#7 Det er rigtigt, men man kan vælge 3.die part cookies fra, og man kan vælge at alle cookies slettes fra browseren, hvergang den lukkes. Det gør jeg selv fordi, jeg er forbandet på alt det spion væsen.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 19:37 #9
Hvis du sætter din browser til det skal du accepterer dem på ny, og det var jo ikke det #1 var ude efter. Lad os holde tråden ren, Tak.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 20:10 #10
#9
Nej når man vælger at slette alle cookies når browseren lukkes ned, skal man ikke vælge dem på ny, man får dem automatisk igen. Og det går så hurtig, at man ikke mærker nogen forsinkelse.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 20:45 #11
Ja39, det er slet ikke det spørgsmålet handler om, og desuden ville du igen igen skulle accepterer de sider som styrer det via diverse cookie scripts, ellers vil du få popup beskeden igen.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 21:01 #12
Nej det var ikke spørgsmålet. Det har du da ret i. Jeg  tænker bare på om spørger er klar over, at det er farligt at inviterer alle og enhver, til at slå sig ned i hans computer og spionere løs. Og det bliver bare værre. Local Shared Objects in short LSO's (usually known as Flash-cookies) are placed on your computer by a Flash plug-in.
Angående popup beskeder fra cookie scripts? Nej det får jeg ikke.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. december 2013 - 21:30 #13
Hvis du besøger linket jeg gav tidligere så vil du.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 21:46 #14
Erhvervsstyrelsen? Nix ingen popups til mig.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. januar 2014 - 20:36 #15
Dem der vil ha point kan ligge svar. Jeg må vente til folk har fundet ud af en smart app. Det er til at få lange løg over de cookies