02. januar 2014 - 11:31 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

access point/router

Jeg har købt en router fordi jeg troede det var nemt at bruge den som accespoint, men jeg er gået død i projektet. Er der nogen der kan hjælpe.
Jeg har en ledning der er 50 meter lang og koblet til routere fra TDC i den ene ende - i den anden ende vil jeg gerne have at der kan kobles flere computere på med ledning og en OK fordel hvis der er trådløst også.
Skal jeg bare købe et rigtigt accesspoint i stedet ???
Avatar billede jebo Novice
02. januar 2014 - 21:38 #1
50 meter er en stor afstand. Du er nødt til at forklare lidt nærmere, hvad du har gang i og behov for at få løst.
Ledningen, der er 50 m lang, er "koblet til routere fra TDC" ? Routere ? Hvordan ?
I den anden ende skal der kobles flere computere på med ledning ? Hvor mange ?
Trådløse forbindelse ? Hvor mange ?
02. januar 2014 - 22:23 #2
Jeg tror jeg har fundet ud af svaret. Jeg skal bruge en router hvis jeg både vil have 2-3 computere koblet til ledningen og et trådløst signal. Ellers kan jeg bare bruge en swich.
Jeg kan bare ikke overskue at konfigurere routeren så den ikke konflikter med det "rigtige" router fra TDC. Det synes jeg virker kompliceret....
01. februar 2014 - 10:08 #3
Tak for kommentarerne. Jeg har bare købt en switch så jeg kører med ledning