Avatar billede MC1 Praktikant
03. januar 2014 - 17:45 Der er 4 kommentarer

Hvordan gør man teksten "federe/tykkere" ?

Hej jeg bruger word 2010 og vil meget gerne vide hvordan man gør teksten federe i den. Altså jeg har skrevet en tekst og har gjort den fed (ctrl+f). Men er der så en måde hvor man kan gøre den endnu federe på?

GOdt nytår :)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2014 - 18:35 #1
har du prøvet wordart??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. januar 2014 - 12:02 #2
Udseendet af skriften - de enkelte tegn - er bestemt af den skrifttype (font), du har valgt. Hver skrifttype har normalt en række varianter, herunder en fed (bold) variant, som automatisk anvendes, når du vælger fed.

Normalt er der tydelig forskel mellem fed og ikke-fed skrift i samme skrifttype og størrelse. Ved skriftstørrelser, som ikke er store, skal du måske zoome op for at se tydelig forskel på skærmen.

Der findes mange skrifttyper med vidt forskelligt udseende. Du kan evt. prøve at skifte til en anden skrifttype (font). Du kan vælge skrifttype via fanen Startside.

Hvis du f.eks. bruger skrifttypen Arial, kan du prøve af vælge skrifttypen Arial Black i stedet for blot af gøre Arial fed. Du vil se, at Arial Black er meget "kraftigere" end Arial i fed udgave.
Avatar billede MC1 Praktikant
12. januar 2014 - 13:49 #3
Guppe wordart hjalp kan du lige oprette et svar så du kan få pointene?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. januar 2014 - 14:09 #4
En bemærkning: Du skal være opmærksom på, at tekst lavet som WordArt ikke er almindelig tekst. Det bliver indsat som grafiske elementer.