Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
07. januar 2014 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valuta formatering

Hejsa,

Jeg sidder med en engelsk version af Excel 2010.

Jeg har et ark der agere ud fra et kundenummer der tastes ind i celleD3.

I cellerne D4, og D8-D12, respondere jeg via nogle opslag nogle omsætningstal. Disse tal vil jeg gerne vise med det rigtige valuta ikon foran.
I dag køre jeg med en celle formatering af currency. Dette giver mig dog kun Kr.

Hvilken valuta der skal anvendes i cellerne D4 og D8-D12, angives af det første tal i kundenummeret, som brugeren taster ind i celle D3.

=if(left(D3;1)="1";"DKK";if(left(D3;1)="2";"SEK";if(left(D3;1)="3";"NOK";if(left(D3;1)="4";"EUR";"False"
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2014 - 16:23 #1
Lav en lodret liste med valuta-navnene:
Kolonne a = 1,2,3, osv.
Kolonne b = dkk, osv.
Lav Lopslag:
1=dkk
2=sek
osv.
Avatar billede jens48 Ekspert
07. januar 2014 - 23:40 #2
Eller
=CHOOSE(LEFT(D3;1);"DKK";"SEK";"NOK";"EUR")
Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
15. januar 2014 - 10:34 #3
Hejsa,

Beklager fraværet, men har ligget syg!

Jeg tror ikke jeg har udtrykt mig godt nok.
Dette skal være en del af formateringen for cellen. Når jeg sætter cellen til currency, så kommer der automatisk DKK frem, da jeg er i Danmark, men jeg vil gerne at den ud fra det første tal i D3, vælger hvilken currency tallet skal vises i.

I cellen er der allerede en formel, resultatet af denne formel regnes der videre på igen. hvis jeg sætter jeres formler ind foran min og ligger dem sammen, får jeg en tekst ind foran mit resultat, som jeg ikke kan regne videre på.

Jeg håber dette gjorde det lidt mere tydligt hvad det var jeg gerne ville?
Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
21. februar 2014 - 16:22 #4
For og lukke
Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
21. februar 2014 - 16:22 #5
Lukket